בזק רוצה לנהל את כספי הפרישה של העובדים

בזק סבורה כי המהלך יוביל לחיסכון בדמי ניהול והתייעלות פנימית ■ העובדים חוששים שהכסף שיישאר בתוך החברה ישמש למטרות אחרות

עימות בין הנהלת חברת בזק לבין העובדים סביב דרישת ההנהלה לעצור העברת כספי הפרישה המיועדים לטובת פרישת עובדים מהראל לניהול פנימי על-ידי בזק. נכון לעכשיו עובדי בזק מתנגדים להצעת ההנהלה מחשש לפגיעה בביטחון הכספים, ומתקיים בין הצדדים משא-ומתן שמלווה על-ידי עורכי דין משני הצדדים.

ל"גלובס" נודע שהנהלת בזק העלתה הצעה לנהל את הכסף שמופרש לטובת פיצויי הפרישה מתוך החברה, כפי שהדבר נעשה בחברות אחרות כמו התעשייה האווירית ומקורות. מטרתה של ההצעה היא התייעלות וחיסכון וזאת מתוך הבנה שבזק יכולה לנהל את הכסף טוב יותר מאשר חברות ביטוח, שהן חברות פרטיות, וכמובן תחסוך בדמי הניהול.
בזק הציעה לעובדים בטחונות שונים על מנת להפיג את חששם והייתה מוכנה אף לתת להם ערבות בנקאית כדי שיידעו שהכסף שלהם מובטח מכל כיוון, אפילו במקרה של קריסת החברה.

העובדים כאמור מתנגדים משום שהם רואים שהמהלך בוצע כרגע בחברות ממשלתיות, ובזק היא חברה פרטית, אך הם גם חוששים מכך שהכסף שלהם יעבור לשימושה ולניהולה של החברה, כלומר, הכסף ישרת מטרות אחרות פיננסיות של החברה, בעוד שכאשר הכסף נמצא בגוף חיצוני הוא לכאורה מאובטח יותר וללא סיכון.

כל זאת מתרחש כמובן על רקע מצב המניה של בזק והעובדה שהיא נחתכה בעשרות אחוזים השנה בעוד הביצועים בפועל משקפים תמונה אחרת לחלוטין - כך שמהלך כזה אינו תורם לתחושת הביטחון שלהם.

בתוך כך, התעוררה סערה פנימית על רקע מכתב אנונימי שהופץ על-ידי אחד העובדים ובו נטען כי הוועד הסכים לדרישת ההנהלה, בעוד שבפועל העובדים הביעו התנגדות (למרות זאת ממשיכים בדיונים עם ההנהלה). שלמה כפיר יו"ר ועד העובדים בבזק הודיע שהחלטה מהותית כזו תתקבל פה-אחד על-ידי חברי מועצת העובדים כדי שלא יתעוררו ספקות שמא הוא או החמישייה המנהלת את ועד העובדים בכללותו, תנסה להוביל מהלך הפוך, וכמו כן נעשה נסיון לשפר את תנאי הפרישה המוקדמת. כפיר ביקש להבהיר כי על דעת כל מועצת העובדים הם יתנגדו למהלך.

מבזק נמסר בתגובה: "הנהלת בזק בוחנת מודל לניהול הפנסיה המוקדמת, החלה על עובדים היוצאים לפרישה מוקדמת. מודל זה יעיל יותר כלכלית, ומעניק לעובדים בטחון גדול יותר מזה הקיים היום בהסדר עם חברת הביטוח. המודל לא מסכן כלל את הכספים הללו, ובזק לעולם לא תסכן כספים המיועדים לעובדיה".