"הזדמנות פז לרווח מהגז, 'לוויתן' - קטליזטור להצפת ערך"

גיל בשן מ-IBI נותר בהמלצת "קנייה" על שותפויות הגז-נפט אבנר, דלק קידוחים וישראמקו: "נסחרות כיום בדומה לשווי בו נסחרו בקיץ 2010 - ומאז נרשמה התקדמות בפרויקט"

הירידות במניות שותפויות הגז-נפט (כ-25% מתחילת 2012) יצרו הזדמנויות השקעה אטרקטיביות. השותפויות ב"תמר" נסחרות כיום בדומה לשווי בו נסחרו בקיץ 2010 - אלא שמאז נרשמה התקדמות מהותית בפרויקט, חלק ניכר מההוצאות כבר מאחוריהן והתזרים עוד לפניהם - כך מעריך גיל בשן, אנליסט בכיר בבית ההשקעות IBI.

"השקעה בשותפויות האנרגיה מספקת כיום למשקיע הגנה מפני מיתון, אפסייד משמעותי לרווחי הון בטווח הקצר, ותזרים מזומנים בתשואה פנימית אטרקטיבית בטווח הארוך", כותב בשן, שמעריך כי הסיכונים המקבלים ביטוי במניות השותפויות "מוגזמים", בעוד "הפוטנציאל להצפת ערך לא מתומחר".

בשן מעניק המלצות "קנייה" לשותפויות אבנר, דלק קידוחים וישראמקו, עם מחירי יעד של 2.6 שקל, 14.5 שקל ו-0.65 שקל לשלושתן (בהתאמה). ישראמקו היא גם היחידה מבין השלושה הנהנית מעלייה במחיר היעד שלה, ממחיר יעד קודם של 0.55 שקל. "המחירים הנוכחיים אטרקטיביים להגדלת הפוזיציה", הוא מסכם.

המלצותיו של בשן מגיעות לאור ניתוח של המזומן הצפוי להיכנס לקופות השותפויות מדי שנה, ממאגר "תמר" בלבד, לעומת שווי השוק בו הן נסחרות כעת. בנוסף, מעריך בשן כי מאגר "לוויתן" הוא "קטליזטור קרוב להצפת ערך": "מסתמן כי מסקנות ועדת צמח יאפשרו פיתוח של פלטפורמת ייצוא... המסקנות יתנו דחיפה משמעותית לבחירת נתיב ההתקדמות לפיתוח הפרויקט", הוא כותב.

בנוסף, מעריך בשן כי אופציית הנפט היא "אופציה בחינם", כאשר תגלית נפט ברשיון "מירה" תוביל להערכתו לעליית שווי בכלל מניות הסקטור, לרבות השותפויות ב"לוויתן".