ארה"ב: מנחת הטלוויזיה ריקי לייק משיקה רשת חברתית

זאת בין היתר כדי למנוע זליגה של צופים לאמצעי מדיה אחרים בזמן התוכנית שלה

כוכבת הטלוויזיה האמריקנית ריקי לייק, שצפויה לשוב בקרוב למסך לאחר היעדרות ארוכה, מעלה לא רק תוכנית טלוויזיה חדשה, אלא גם רשת חברתית ייעודית. מטרת הרשת היא לבנות מקום מפגש למעריצים ולדון בתוכני תוכנית האירוח.

לייק מסרה כי "זו הפעם הראשונה שצופים יכולים לתקשר עם התוכנית בזמן אמת, בכל הפלטפורמות".

הצופים יקבלו אפשרות להעלות תמונות וסרטונים, להצביע, להגיב ולשתף בכל הרשתות החברתיות הקיימות.

סטפן בראון, סמנכ"ל פרוגרמינג ברשת ניוז קורפ שמעלה את התוכנית, אמר כי אחת המטרות היא למנוע "זליגה" של הצופים לאמצעי מדיה אחרים בזמן שידור התוכנית.

גורמים נוספים טוענים כי מטרה נוספת היא ניסיון לקעקע את השליטה שיש לפייסבוק, טוויטר ויו-טיוב על התכנים הנלווים והדיונים שמצטרפים לתוכניות טלוויזיה.

גורם בכיר בענף הפרסום האמריקני אמר כי במצב הנוכחי, למרות שהרשתות מחזיקות בזכויות לגבי תוכניות הטלוויזיה, הן אינן שולטות לגמרי בפעילות לגביהן במדיה החברתית.

הפעילות הנוכחית באה על רקע ירידה בנתוני הצפייה של תוכניות היום בטלוויזיה. בעקבות שינויים דמוגרפיים אנשים רבים יותר יוצאים לעבודה, ובשעות השידור במהלך היום הולך ומתמעט מספר האנשים שנמצאים מול המסך הקטן. בעקבות כך מספר אופרות סבון ותיקות בוטלו, ואף תוכנית אירוח מרכזית לא נמצאת כיום על המסך.

בהיבט המסחרי, גורמים בשוק הפרסום טוענים כי הרשת החברתית הייעודית תאפשר אופציות נוספות גם לנותני חסות. מלבד האפשרות להוסיף סרטוני פרסומת בקטעי הווידיאו שיופצו ברשת החברתית, ניתן יהיה גם לקחת חסות על הסקרים באתר ועל פיצ'רים נוספים.