בונוס הכניסה לליגה האירופית עלה ל-1.3 מיליון אירו

אחרי העלאת הפרסים בליגת האלופות, הארגון יעניק מענקים שמנים יותר בעונה הקרובה גם במפעל המשני; ניצחון בשלב הבתים יהיה שווה 200 אלף אירו

בשורה משמחת נוספת לקבוצות הישראליות: מלבד העלייה הצפויה בסכומי הבונוסים שתחלק בעונה הקרובה (2012/13) אופ"א לקבוצות שיעפילו אל שלב הבתים של ליגת האלופות, גם מפעל המועדונים המשני של היבשת, הליגה האירופית, יהפוך השנה למשתלם הרבה יותר.

מנתונים רשמיים שהגיעו לידי "גלובספורט", עולה כי ארגון הכדורגל האירופי יחלק העונה ל-56 המועדונים המשתתפים משלב הבתים ואילך של הליגה האירופית סך של 208.75 מיליון אירו, לעומת 150.36 מיליון אירו שחולקו בעונה החולפת. המשמעות: עלייה לשלב הבתים תבטיח לכל קבוצה מענק אוטומטי של 1.3 מיליון אירו, לעומת מיליון אירו ב-2011/12. גם הבונוסים על הישגים בשלב הבתים יצמחו: כל ניצחון יהיה שווה 200 אלף אירו (לעומת 140 אלף אשתקד), ותוצאת תיקו תכניס 100 אלף אירו (70 אלף אשתקד).

בונוסים אלה לא כוללים הכנסות נוספות שמחלקת אופ"א למשתתפות עבור חלקן היחסי בזכויות השידור של המפעל (Market Pool). בעונה הקודמת העפילו שלוש קבוצות ישראליות לשלב הבתים (הפועל ת"א, מכבי ת"א ומכבי חיפה), וחלקו ביניהן נתח כולל של 72.6 אלף אירו מזכויות שידור. כמו כן, המועדונים ימשיכו לשמור בקמפיינים שלהם באירופה על כל ההכנסות ממכירות כרטיסים ומנויים.

הישראליות שיוכלו ליהנות מהסכומים האלו כבר העונה הן בני יהודה, אם תעבור את שני סיבובי המוקדמות שנותרו לה (תשחק בסיבוב המוקדמות השני השבוע מול פאוק סלוניקי); הפועל ת"א, שתוגרל היישר לשלב הפלייאוף של הליגה האירופית (האחרון לפני שלב הבתים); קרית שמונה, שעשויה לנשור למפעל ממוקדמות ליגת האלופות.

כפי שפורסם אמש (ב') ב"גלובספורט", העלייה בחלוקת הכספים של המפעלים האירופיים, התאפשרה בזכות הצלחה של אופ"א בהגדלת ההכנסות של ליגת האלופות והליגה האירופית מזכויות שידור וספונסרים, למעגל השנים 2012-2015. עלייה משמעותית במיוחד תירשם בליגת האלופות, שם יחולק לכל אחת מ-32 המשתתפות מענק העפלה אוטומטי של 8.6 מיליון אירו בעונה הקרובה, לעומת 7.2 מיליון אירו בעונה החולפת.