שופרסל הסירה מהמדפים גבינות עיזים של ויליפוד

הסרת הגבינות התבצעה לאחר שהנהלת שופרסל גילתה כי הגבינות אינן בתוקף ■ צביקה ויליגר, מבעלי השליטה בויליפוד: "מדובר בטעות בהדפסה"

רשת שופרסל הסירה מהמדפים את גבינות העיזים של חברת ויליפוד - כך נודע ל"גלובס". הסרת המוצרים ממדפי הרשת התבצעה לאחר שהועלה חשש כי הגבינות לא בתוקף. באחד מסניפי שופרסל נמסר לד', לקוחה בסניף, כי הגבינות הוסרו מהמדף בשל הוראת ההנהלה של שופרסל.

לדברי מקורב לחברה, הנהלת שופרסל שמה לב כי על המוצרים הופיעו שתי מדבקות עם תאריכי תפוגה שונים, כאשר התאריך על המדבקה התחתונה היה פג תוקף. עם הגילוי נתנה הנהלת שופרסל הוראה להחזיר לויליפוד מיידית את הגבינות.

מוצרים פגי תוקף התגלו גם ברשת מגה ולדברי הרשת הדבר התגלה כבר לפני יומיים וניתנה הוראה להסירם מהמדפים.

לדברי צביקה ויליגר, יו"ר ויליפוד ומבעלי השליטה בחברה, מדובר בטעות הדפסה. "לפני שבוע סיפקנו לשופרסל 3 סוגי גבינות צאן חצי קשות. הייתה טעות בהדפסה על אחת הגבינות של תאריך פג תוקף, וביקשו מאיתנו לקחת את הגבינה בחזרה ולסדר מחדש את התאריך האחרון לשיווק".

- של מי הייתה הטעות בהדפסה?

"של ספק הגבינות".

- מאין לך הביטחון שמדובר רק בטעות הדפסה ולא במוצר שאינו בתוקף?

"כי רק לפני שבוע ייבאנו את הגבינות לארץ, ואורך חיי המדף שלהן הוא שנה. ייבאנו 2.9 טון גבינות, ובמקרה הזה מדובר בגבינה חצי קשה מסוג עיזים".

רשת שופרסל מסרה בתגובה: "שופרסל עצרה מכירה של משלוח אחד של גבינות עיזים חצי קשות מיובאות של חברת ויליפוד, וזאת משום שתקופת תוקף המוצר המצוינת על גבי מוצרי משלוח זה הנה קצרה מהתקופה הנדרשת על-פי הסטנדרטים שקבעה שופרסל. יש לציין כי מדובר במוצרים איכותיים, אשר בכל שלב נמכרו בעודם בתוקף. לאחר קבלת משלוח חדש של מוצר זה, תחודש מכירתו בסניפי הרשת".

"נתקן את הטעות"

לדברי בכיר ברשת שיווק אחרת, לפני כשבוע נמצאה גבינת צאן של ויליפוד שאינה בתוקף באחד מסניפי הרשת. בעקבות זאת החלה הרשת בבדיקת תוקף הגבינות של ויליפוד.

חברת ויליפוד מסרה בתגובה: "אין שום כוונה להסיר את המוצר מהמדפים. מדובר במוצר שהגיע לישראל לפני 3 שבועות, כאשר על כמות מזערית ממנו הדביק הספק בטעות שני תאריכי תפוגה. בכל מקרה, תוקפו של המוצר הוא עד 5 באפריל 2013. אנו מתכוונים לתקן את הטעות בהתאם לתעודות מהספק הנמצאות בידינו".

חברת ויליפוד עוסקת בייבוא, ייצור ושיווק של מוצרי מזון. החברה הנמצאת בשליטת האחים צביקה ויוסי ויליגר, נסחרת לפי שווי שוק של 128 מיליון שקל.