גרמניה נגד רכישות אג"ח באירופה: "לא בסמכות ה-ECB"

גורמים בגרמניה ממשיכים לצאת בהצהרות המרמזות להתנגדותה של הכלכלה הגדולה באירופה לשינויים חוקתיים באיחוד האירופי - שיאפשרו לבנק המרכזי לרכוש אג"ח ממשלתיות בשוק המשני

גורמים בממשלת גרמניה ממשיכים לצאת בהצהרות המרמזות להתנגדותה של הכלכלה הגדולה באירופה, לשינויים חוקתיים באיחוד האירופי, אשר יאפשרו לבנק המרכזי לרכוש אג"ח ממשלתיות בשוק המשני - ובכך להוריד את תשואות האג"ח של מדינות "חייבות" כמו איטליה וספרד.

גורם בכיר בבונדסבנק הגרמני, אמר ל-CNBC בעילום שם, כי "מדיניות מוניטארית צריכה להתמקד במנדט המרכזי שלה, והוא שמירה על יציבות מחירים ביבשת".

עוד הוסיף המקור כי "הבעיות שמדינות אירופה מתמודדות עימן הן פיסקאליות, ועליהן להיות מטופלות באמצעים פיסקאליים - ואם צריך, על ידי קרן החילוץ האירופאית, ה-EFSF", ובכך - רמז למעשה כי גרמניה לא תסכים לאשר רכישות אג"ח של ה-ECB, למרות הצהרותיו של יו"ר הבנק מריו דרגי ביום ה' האחרון, כי "יעשה הכל" לריסון המשבר.

לאחר הצהרותיו של דרגי ביום ה' האחרון, ירדו תשואות האג"ח של איטליה וספרד, כאשר אחריו הבהירו גם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת פרנסואה הולנד כי יפעלו באגרסיביות וינקטו צעדים לטיפול במשבר.

גם ז'אן-קלוד יונקר, ראש ועידת שרי האוצר של גוש האירו, הבהיר כי אירופה הגיעה "לנקודת מפנה" וכי בימים הקרובים "יתקבלו החלטות משמעותיות" בנוגע למשבר.