עכשיו זה רשמי: ישראמקו הכריזה על "שמשון" כתגלית

דיווח לבורסה: עובי שכבת המטרה המכילה גז טבעי ב"שמשון" הוא כ-19 מטר ■ מפעילת הקידוח ATP: כמות הגז שהתגלתה מצדיקה בחינה ואמידה של כמות המשאבים הכוללת ■ דוח משאבים יפורסם תוך 60 יום מתום מבחני ההפקה

עכשיו זה רשמי: ישראמקו ומודיעין (מחזיקה בהסכם לרכישת 10%) הכריזו הבוקר (ד') בדיווח לבורסה על תגלית גז טבעי בשטח רישיון "שמשון 1". על פי מידע שנמסר לשותפות על ידי המפעילה ATP, נמצא כי העובי (נטו) של שכבת המטרה המכילה גז טבעי הוא כ-19 מטר.

על פי הדיווח, ATP ביצעה בקידוח בדיקות שונות ואיסוף של מידע, לרבות ביצוע לוגים חשמליים, בחינת דגימות סלע, אנליזה כימית של הגז הטבעי ומדידות לחץ, אשר תוצאותיהם הניחו את דעתה של ישראמקו בדבר קיומו של גז טבעי במאגר.

עוד מסרה ATP כי להערכתה כמות הגז שנתגלתה מצדיקה בחינה ואמידה של כמות המשאבים הכוללת, וכן ביצוע בחינה ואמידה של כמויות הגז הניתנות להפקה כלכלית.

בהתאם להוראות הנחיה וגילוי של הרשות לניירות ערך, עתידה ישראמקו לדווח אודות הערכת המשאבים תוך 60 יום מתום מבחני ההפקה.

נזכיר כי שלשום דיווחה ישראמקו על סיום מבחני ההפקה ב"שמשון", אשר נמשכו כ-35 יום. בסך הכל הופקו במבחנים כ-39.08 מיליון רגל מעוקבת (MCF) של גז טבעי ועוד 9.3 חביות של קונדנסט (גז מעובה). קצב הזרימה הממוצע עמד על 22.7 מיליון רגל מעוקבת גז טבעי ליום.

עוד נציין כי הקידוח ב"שמשון" החל באפריל אל עבר מטרה העשויה להכיל 2.3 טריליון רגל מעוקב (TCF) של גז טבעי, בהסתברות של 20% - נתון נמוך יחסית לרמת הוודאות של חולות "תמר". מדובר בכמות שהיא קצת יותר מרבע מכמות הגז שנמצאה במאגר "תמר".