בילויים של חופש: אירועי קיץ שלא כדאי להחמיץ

לחובבי הטבע - מומלץ לבקר בפסטיבל הליצ'י ■ לחובבי התיאטרון - בירושלים מתקיים השנה פסטיבל תיאטרון הבובות הגדול בישראל

פסטיבל ליצ'י - עונת הפסטיבלים בשיאה, ובגליל המערבי חוגגת משפחת סולימני כמדי שנה את פסטיבל הליצ'י בחוות להתאהב בטבע. הליצ'י, שעשה עלייה מסין, דורש אקלים טרופי, והגליל המערבי מעניק את התנאים האופטימליים לפרי המפונק. הפסטיבל משלב תיירות וחקלאות, ומאפשר לכל המעוניין להגיע לחווה לקטיף עצמי. משלמים דמי כניסה, נכנסים לשטח, אוכלים כפי יכולתכם, ואפשר גם לקחת הביתה בתשלום נוסף. אגב, את הליצ'י אפשר לשטוף ולאחסן במקפיא.

החווה אורגנית ומשתרעת על-פני עשרות דונמים, ויש בה, לצד שישה זני ליצ'י, גם פירות נוספים כמו פסיפלורה, תאנים, ענבים תלויים ועוד. בשטח יש פינות זולה, דוכני מכירה ופעילויות מיוחדות.

מתי: במהלך אוגוסט, מדי יום 09:30-19:00, שישי עד 18:00

מחיר כניסה: 20 שקלים (מגיל 5), 20 שקלים לכל קילוגרם פרי שלוקחים הביתה

טל' 050-540129

קולנוע בטבע - רשות הטבע והגנים מזמינה אתכם לחוף בית ינאי לחוויה לא שגרתית: קולנוע בטבע - תחת כיפת השמיים. את החוויה תפתח הרצאה על עולמם של צבי הים מרגע בקיעתם דרך מהלך חייהם והסכנות המאיימות עליהם בדרך, ואחר כך יוקרן סרט הטבע הישראלי "ארץ בראשית". הרפתקנים במיוחד מוזמנים ללון את הלילה במלון מיליון כוכבים.

מתי: מדי יום שישי באוגוסט החל ב-20:00

מחיר: ללא תשלום, למעט דמי חניה 23-32 שקלים לרכב (50% למנוי "מטמון")

טל' 09-86664238

טיול תיאטרלי - בתיאטרון הקרון בירושלים מתקיים השנה פסטיבל תיאטרון הבובות הגדול בישראל, שבחר השנה לשלב טוויסט מרענן. במהלך הפסטיבל יתקיימו ארבע הצגות, לא על במה ולא מאחורי וילון, אלא בסמטאות הציוריות של שכונות ירושלמיות. ההצגות הן למעשה סיורים תיאטרליים, שמובילים את הצופים בשכונות נחלאות וימין משה. שם מתרחשות סצנות ההצגה, שבהן גם הילדים לוקחים חלק פעיל. התוצאה היא טיול תרבותי מקורי, שמחבר לעבר המרתק של השכונות את התיאטרון העכשווי.

מתי: 5-10 באוגוסט החל ב-17:30

מחיר: 60 שקלים

טל' 02-5618514

אינטרנט: www.traintheater.co.il/puppets_festival/f_about.php