מבקרת הפנים ברשות השידור תבדוק את פרשת קרן נויבך

יו"ר הרשות, אמיר גילת, ביקש "לבדוק את התנהלות הגורמים הרלוונטיים" סביב ההחלטה לשבץ מגיש אורח בתוכנית "סדר יום" כדי "לאזן" את נויבך ■ בתוך כך, הוועד המנהל של רשות השידור אישר את הסכם הרפורמה, שצפוי להיחתם ביום א'

יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת, הורה למבקרת הפנים של הרשות לבדוק את פרשת קרן נויבך. גילת דיווח על כך בישיבת הוועד המנהל של הרשות שהתקיימה היום (ד').

גילת ביקש "לבדוק את התנהלות הגורמים הרלוונטיים", קרי הנהלת קול ישראל ורשות השידור, סביב ההחלטה לשבץ מגיש אורח בתוכנית "סדר יום" ברשת ב' בכדי "לאזן" את נויבך, כמו גם את תהליך קבלת ההחלטות ואת אופן בחירת המגיש האורח.

"הבדיקה תסתיים בתוך ימים אחדים ותשמש מצע לדיון אחראי ושקול של המליאה בנושא", נמסר מהרשות. גילת הודיע יכנס את מליאת רשות השידור על-פי דרישת 20 מחבריה לדון בנושא, לישיבה שלא מן המניין.

אושר הסכם הרפורמה

בתוך כך, הוועד המנהל של רשות השידור אישר היום את הסכם הרפורמה. ברשות מקווים לקיים את הסכם החתימה על הרפורמה כבר ביום ראשון הקרוב, 5 באוגוסט.

יו"ר הרשות, ד"ר אמיר גילת, נתקל הבוקר במפגינים עם בואו לבניין רשות השידור בתל-אביב. "השידור הציבורי יקר לכולנו ואנו צריכים לשמור עליו", אמר לאחר שהבוקר סירב להתעמת עם המפגינים, "איננו מתעלמים מהאירועים האחרונים, והם נבדקים ויידונו במוסדות הרשות. חברי המליאה עושים את עבודתם נאמנה בכך שהם מעלים לדיון את נושא האיזון בשידורים.

"לבקשתי, בדקה ועדת האתיקה במשך כשנה את הנושא, ותגיש המלצותיה למליאה. חברי המליאה, כנציגי ציבור, ידונו במסמך ויחליטו על מדיניות הרשות בנושא. חברי מליאת הרשות מופקדים על הפיקוח על הנהלת הרשות ומחויבים לשמירה על מקצועיות ואיזון בשידור".