ת"א סגרה בירידות; נייס ירדה 5.5%, פרטנר עלתה 4.2%

טבע פרסמה את תוצאותיה ועמדה בצפי בשורה התחתונה ■ בזק דיווחה על ירידה ברווחים ובהכנסות אולם הכריזה על דיבידנד של כמיליארד שקל - המניה עלתה 3.3% ■ המחזור הסתכם בכ-729 מיליון שקל

המסחר באחד העם נסגר היום (ה') בירידות לאחר יום תנודתי מאוד. נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי הכריז היום שוב כי שורת צעדים שיש לבצע על מנת להחזיר את היציבות לגוש האירו וציין כי "גוש האירו לא ניתן לפירוק". ברמה המקומית, גוברות הערכות בקרב אנליסטים וכלכלנים כי נגיד בנק ישראל סטנלי פישר יאזן את חבילת הקיצוצים והמסים שאושרה בממשלה, באמצעות הורדת הריבית. נציין כי אגרות החוב של אי.די.בי ריכזו עניין רב היום, כאשר האג"ח הקצרות של הקבוצה נושקות לתשואה של 100%. המחזור הסתכם בכ-729 מיליון שקל

באירופה, מריו דראגי הותיר היום את הריבית בגוש האירו ללא שינוי על 0.75% . זאת, לאחר שלפני כשבוע דראגי הכריז כי יעשה ככל יכולתו לשמור על גוש האירו. לפי הערכות מדובר בתוכניות חדשה להורדת עלויות המימון של ספרד ואיטליה המאיימות לפרק את גוש האירו.

האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, יניב פגוט, אומר היום כי מריו דראגי, נגיד הבנק המרכזי האירופי, לא עמד בציפיות אפילו מעט בנאום שנשא היום אחר הצהריים. זאת, לאחר שאמר כי הבנק המרכזי האירופי מוכן לחזור לשוק הפתוח ולרכוש אגרות חוב ממשלתיות על מנת להוריד את התשואות, וכי בשבועות הקרובים רק יגובש מתווה פעולות חדשות ע"י הבנק המרכזי. עם זאת, דראגי אמר כי על הבנקים באירופה לפעול להגדלת איתנותם - רמז לדרישה אפשרית להגדלת הלימות ההון שלהם. "נגיד הבנק המרכזי של אירופה שהבטיח בשבוע שעבר 'לעשות הכול' על מנת לשמור על גוש האירו נדרש היום לנפק מפרעה על חשבון הצ'ק האסטרונומי עליו התחייב לחתום ולא עמד אפילו בציפיות למפרעה צנועה", אומר פגוט.

ולאן נושבת הרוח בישראל? סאגת הקיצוצים והמסים מסרבת לגווע. לאחר שמוקדם יותר השבוע הממשלה אישרה את חבילת הגזירות ובכך יישרה קו עם העמדות של סטנלי פישר, אמש נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לבטל את הקיצוצים במשרד הביטחון, משרד הפנים ןמשרד השיכון, כחלק מ"עסקה" שנועדה לקבל את תמיכת המפלגות החרדיות ומפלגת העצמאות בהצבעה על אישור הקיצוצים בכנסת בתחילת שבוע הבא. (לסיפור המלא)

בתוך כך, פישר קרא אמש בדיון שנערך בוועדת הכספים של הכנסת להעביר את החבילה הפיסקאלית ולהתמקד במיוחד בסוגיית הרווחים הכלואים והעמקת הגבייה, והזהיר: "אם הכסף לא יגיע נצטרך לנקוט צעדים נוספים. קל מאוד להגיד 'יהיה בסדר', במיוחד לפני בחירות". (לסיפור המלא)

דיסקונט: הריבית צפויה לרדת עד 1.5% בחודשים הקרובים

טבע עומדת בציפיות; ירידה ברווחי בזק

ענקית התרופות הגנריות טבע פרסמה את דוחותיה לרבעון השני של השנה. בשורה העליונה הציגה טבע הכנסות של כ-5 מיליארד דולר ובשורה התחתונה דיווחה החברה כי הרווח הנקי עלה ב-14% ל-1.1 מיליארד דולר, 1.28 דולר למניה (על בסיס Non-Gaap). האנליסטים המסקרים את טבע צפו בממוצע רווח למניה של 1.28 דולר והכנסות של 5.08 מיליארד דולר ברבעון. זאת, לעומת 4.2 מיליארד דולר הכנסות ורווח של 1.01 דולר למניה ברבעון המקביל, טרם איחוד פעילות ספלון.

בזק סיכמה היום את הרבעון השני של 2012 עם ירידה של 10.3% בהכנסות לכ-2.6 מיליארד שקל. בשורה התחתונה מדווחת החברה על צניחה של 29.1% ברווח הנקי ל-415 מיליון שקל או 15 אגורות למניה, מתחת לתחזיות האנליסטים.

מניות הבנקים שרשמו עליות לפני דברי דרגי עברו למגמה מעורבת לאחר שדרגי אמר כי "הבנקים חייבים להגדיל את ההון שלהם". נציין את פועלים ולאומי .

הכשרה אנרגיה , שבשליטת עופר נמרודי, השותפה בקידוחי "מירה" ו"שרה", דיווחה אמש לבורסה כי חתמה על הסכם השקעה בינה לבין מיכאיל מירילשוילי, איל הון יהודי-רוסי, במסגרתו ישקיע מירילשוילי 40 מיליון שקל בחברה.

ישראמקו ומודיעין הכריזו אמש בדיווח לבורסה על תגלית גז טבעי בשטח רישיון "שמשון 1". על פי מידע שנמסר לשותפות על ידי המפעילה ATP, נמצא כי העובי (נטו) של שכבת המטרה המכילה גז טבעי הוא כ-19 מטר.

אורמת רשמה עלייה חדה לאחר פרסום תוצאות החברה הבת אורמת טכנולוגיות.

נייס דיווחה אמש על תוצאותיה לרבעון השני של השנה. הכנסות החברה (non-GAAP) ברבעון הגיעו לשיא של 216.7 מיליון דולר, עליה של 10.2% מהכנסות בסך 196.7 מיליון דולר ברבעון השני של 2011. הרווח הגולמי (non-GAAP) ושיעור הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2012 עלו ל- 143.3 מיליון דולר ו-66.1% בהתאמה, מ-127.7 מיליון דולר ו-64.9% בהתאמה ברבעון השני של 2011.

לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]