עו"ד יהודה שפר: "פעילות הלבנת ההון מסמרת שיער"

המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית מספר בתוכנית "יום הדין" בגלובס TV כיצד החמרת האכיפה בתחום העלמות המס והלבנת ההון תשפיע על כולנו ■ וגם: עו"ד רויטל סוויד מדברת על פרשות ניסו שחם והשופטת ורדה אלשיך

עו"ד יהודה שפר, המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית ומי שהקים את הרשות לאיסור הלבנת הון בישראל, טוען כי "מידע עצום" מצטבר היום ברשות לאיסור הלבנת הון על חשדות להעלמות מס והלבנות הון במיליארדי שקלים.

"כמי שראה את הפעילות הזאת, אני יכול לספר לכם שלפעמים היא מסמרת שיער", אומר שפר בראיון לתוכנית "יום הדין" בגלובס TV.

שפר אמר את הדברים על רקע הכוונה לכלול עבירות של העלמות מס בחוק איסור הלבנת הון, מה שיחמיר את הענישה.

לדבריו, "עד היום היינו רשאים לעשות במידע הזה שימוש רק לחקירה של הלבנת הון במובן הצר, קרי, עבריינים ממשפחות פשע, פשיעה חמורה וכו'. החידוש כאן יהיה אותם כספים גדולים, תנועות הון גדולות מאוד שעוברות לא רק בבנקים אלא גם מצד חברי בורסה, מנהלי תיקים, חלפנים, כל מה שמדווח לרשות לאיסור הלבנת הון על-פי חוק. גם בלדרים שמכניסים כספים לישראל ומישראל - כל המידע הזה, אין סיבה אמיתית שהוא לא ישמש גם למאבק במעלימי מס ,שזה נעשה בכל העולם כיום".

גם עו"ד רויטל סוויד, מהסנגוריות המובילות בארץ, התראיינה בתוכנית ודיברה בין היתר על פרשת ניצב ניסו שחם, מפקד מחוז ירושלים, שנחשד בעבירות מין בשוטרות.

סוויד נשאלה היכן עובר הגבול במערכות יחסים תחת יחסי מרות, ובמקרה זה שחם, שניהל במשך 10 שנים בתור מפקד בכיר במשטרה 5 מערכות יחסים מיניות עם שוטרות שהיו כפופות לו - וענתה: "קשה מאוד. זה מראה על אווירה בארגון מסוים. אם הוא מרשה לעצמו, אז מה יגידו אחרים?".

לדבריה, "אני חושבת שהעת הזו היא בדיוק הזמן שבו המשטרה תעשה... לא אגיד בדק-בית, אבל תעשה קבלת החלטה מאוד מהותית, וגם אם יתברר בסופו של דבר שלא בוצעה עבירה פלילית, אבל האיש ילך הביתה, או תהיה אמירה מאוד ברורה מצד המפכ"ל על הנושא הזה - הדבר בהחלט יכול לעשות את אפקט 'תיק איציק מרדכי' שהיה בצבא".

*** צפו בתוכנית המלאה בה מדברים שפר וסוויד גם על התנהלות הפרקליטות בתיק אולמרט, פרשת ראש עיריית קריית מלאכי והחלטתו של נשיא העליון אשר גרוניס לא להדיח את השופטת ורדה אלשיך מתפקידה בגין פרשת "הפרוטוקול המשופץ".