פרשת קרן נויבך: העיתונאים יחריפו את העיצומים בקול ישראל

ביום א', יום החתימה על הרפורמה ברשות השידור, התוכניות המשודרות ממערכת קול ישראל בת"א יבוטלו ■ בנוסף צפויה הפגנה בלוד נגד מעבר קריית הרשות

אגודות העיתונאים מחריפות את העיצומים סביב ההחלטה "לאזן" את התוכנית "סדר יום" עם קרן נויבך. ביום ראשון עובדי מערכת קול ישראל בתל-אביב לא ישדרו, יפיקו, יערכו, יגישו או יעבירו ידיעות חדשותיות כלשהן למערכת החדשות.

בנוסף, צפויה להתקיים הפגנה בלוד מחוץ לעירייה, שם צפויים בכירים ברשות השידור, במשרד האוצר ובמשרד ראש הממשלה לחתום על הסכם הרפורמה.

על-פי ההחלטה שקיבלו העובדים, ביום ראשון, יום החתימה על הרפורמה, כלל התוכניות המשודרות ממערכת תל-אביב - "סדר יום", "הכול דיבורים" ויומן הכלכלה - יבוטלו.

כמו כן, העיתונאים המשויכים למערכת תל-אביב - ובהם הכתב הפוליטי יואב קרקובסקי, הכתבת הצבאית כרמלה מנשה, כתבת המשטרה עדי מאירי, כתבת הכלכלה יעל איילון, כתבת הרווחה פאר לי שחר וכתב התחבורה יצחק פרי - לא ישתתפו ביומן הצהריים וביומן הערב המשודרים מירושלים.

בנוסף, פינות התרבות, הספורט והכלכלה לא ישודרו לאורך היום בתוכניות השונות.

"מעבר ללוד - בלתי אפשרי"

במכתבים שנשלחו בימים האחרונים למנהל קול ישראל, מיקי מירו, ולמנהל חטיבת החדשות, יאיר קורן, הסביר ועד העובדים של מערכת קול ישראל בתל-אביב כי הם החליטו לנקוט צעדי מחאה נגד ההנהלה על הפגיעה המתמשכת והמתגברת בענייני העובדים העיתונאיים, במקצועם ובשכרם.

עוד מוחים העובדים על כך שקריית השידור החדשה שתוקם בלוד במסגרת הרפורמה היא בניגוד להסכמים שנחתמו מולם, לפיהם המתחם החדש שיחליף את המתחם בתל-אביב ימוקם בתוך גוש דן. "המעבר ללוד יהפוך את העבודה העיתונאית של הכתבים לבלתי אפשרית, שכן בעוד שחלק ניכר מהעבודה שלהם נעשית באולפנים - החלק השני נעשה בשטח, מכיוון שלוד סובלת מחוסר נגישות".

"יש הרבה מוטיבציה לעובדים בקול ישראל להמשך המאבק. ההנהלה עוד לא פנתה אלינו ולא שיתפה אותנו", נמסר מהוועד.

מרשות השידור נמסר: "הנהלת רשות השידור נחושה ליישם את הרפורמה, על כל ההסכמים הכלולים בה, עליהם חתומים גם כל וועדי העובדים והארגונים היציגים".