אובמה הכעיס את הטורקים: דיבר עם ארדואן כשבידו אלה

הבית הלבן פרסם תמונה שצולמה בעת שיחת טלפון בין נשיא ארצות הברית לראש ממשלת טורקיה ■ התמונה עוררה את זעמם של הטורקים מכיוון שבזמן השיחה החזיק אובמה אלת בייסבול

שיחה טלפון תמימה בין נשיא ארצות הברית ברק אובמה לראש הממשלה הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן, שהתקיימה ביום שני השבוע ועסקה בהתפתחויות האחרונות בסוריה, עוררה את זעמם של האזרחים בטורקיה לאחר פרסום תמונה, שצולמה על ידי הצלם הרשמי של הבית הלבן פיט סוזה במהלך השיחה, ובה נראה אובמה מחזיק אלת בייסבול בזמן שהוא מדבר עם ארדואן.

"התמונה מראה ממי מקבל ראש הממשלה שלנו את ההוראות לשלוט על המדינה", כתב מיטן לוטפי ביידר, חבר פרלמנט במפלגת האופוזיציה "מפלגת העם", בהצהרה שהוא פרסם. סגן נשיא המפלגה אומוט אורן שאל מעל פני דוכן הנואמים בפרלמנט הטורקי אם ארדואן ראה את התמונה וכיצד הוא מתכוון להגיב ל"עלבון הבוטה הזה כלפי טורקיה והאזרחים שלה".

העיתונים בטורקיה לא לקחו את המקרה הזה ברצינות יתרה ואפילו דיווחו עליו בסוג של הומור. אחד מכותבי הטורים של העיתון "הורייט" אהמט האקן כתב בטור שלו ש"עלינו לעשות משהו בנידון - פעולת נגד נראית כמו דרך הפעולה המתאים ביותר במקרה הזה". בהמשך הטור הוא הציע שבפעם הבאה שבה ארדואן ידבר עם אובמה הוא צריך להחזיק משהו ביד. האקן מציע שארדואן יחזיק כפכפים, חגורה, או מערוך.

בבית הלבן הגיבו לתקרית המוזרה הזו וטענו שהתמונה שפורסמה נועדה להראות את הקירבה ביחסים בין שני המנהיגים. "כשפרסמנו את התמונה היה לנו דבר אחד בראש, וזה להראות את הקשר הקרוב שיש לנשיא שלנו עם ראש ממשלת טורקיה ובאותו הזמן להפנות גם את תשומת הלב לשיחת הטלפון החשבוה שהתקיימה בין שני המנהיגים בנוגע למצב המתדרדר בסוריה", נכתב בהודעה שפרסמה אתמול דוברת הבית הלבן קייטלין היידן.