ביהמ"ש: דניאל מולקנדוב ישלם ללב לבייב 7.2 מיליון שקל

זאת לאחר שמולקנדוב לא הגיש כתב הגנה לתביעה שהגיש נגדו לבייב בגין מירמה

‏‎‎יועץ ההשקעות לשעבר דניאל מולקנדוב חויב לשלם ללב לבייב 7.2 מיליון שקל, לאחר שלא הגיש כתב הגנה לתביעה שהגיש נגדו לבייב בטענה למירמה.

‏‏ביוני אשתקד הגיש לבייב את התביעה נגד מגדל שוקי הון, חברת ניהול התיקים "לב התמר" והשותפים לשעבר בה, מולקנדוב ואיש הנדל"ן הבריטי אריה ארנטרוי, בטענה למירמה.

לבייב טען כי אלי ביהרי, המשנה למנכ"ל מגדל, הציע לו להפקיד סכום כסף במגדל, שינוהל על-ידי "לב התמר", והוא אכן פתח חשבון ב-2004 והפקיד בו 5 מיליון שקל. אלא שלטענתו, התברר לו לאחר מספר חודשים כי בחשבון נותרו אלפי שקלים בודדים.

לטענת לבייב, הוא גילה בדיעבד כי חויב על עמלות בחשבונו בסך כ-3.3 מיליון שקל בגין מאות עסקאות שבוצעו בחשבון ביום.

‏‏לדברי לבייב, מגדל, שהייתה שותפה לרווחים מהעמלות, הפרה את חובת הזהירות כלפיו כשהמליצה לו על "לב התמר", בידיעה כי מדובר בעסק בעייתי, ואף שכבר באותה תקופה היא ניהלה בעצמה נגד "לב התמר" הליכים משפטיים.

‏כתב התביעה מתבסס על פסיקה של בית משפט השלום בראשון-לציון בעניין מולקנדוב, "לב התמר" ומגדל שוקי הון, בה נקבע כי חבר בורסה חייב בחובת אחריות כלפי לקוח, שתיקו מתנהל אצל מנהל תיקים, וניתן לחייבו בפיצויים על ניהול רשלני של תיק ההשקעות שהוביל להפסדים.

בפסיקה הוטלה לראשונה אחריות להפסדי לקוחות לא רק על מנהלי תיקים, אלא גם על החברה שהיא "חבר בורסה" - במקרה הזה מגדל - שאמורה לשמש צינור בלבד להעברת הוראות הקנייה והמכירה בתיק ההשקעות.

באותה פסיקה נקבע כי מגדל, "לב התמר" ומולקנדוב ישלמו ביחד ולחוד כ-390 אלף שקל, המהווים השבה מלאה של קרן ההשקעה.

‏היעדר הגנה

מולקנדוב לא הגיש כתב הגנה לתביעתו של לבייב ולא התייצב לדיונים שנקבעו בה. לפני כחודש חויב מולקנדוב בתשלום הוצאות בסך 4,500 שקל לטובת עורך דינו של לבייב, אסף ברם, ועורכי הדין הנוספים בתיק. בנוסף, בית המשפט שיחרר את עורכת דינו של מולקנדוב, עו"ד חנה בר-יוסף, מהייצוג בתיק, לאחר שהבהירה כי הוא אינו משתף עימה פעולה.

‏השופט חאלד כבוב מהמחלקה הכלכלית במחוזי בתל-אביב ציין אז כי מזה שנה מתחמק מולקנדוב מלהגיש כתב הגנה לתביעתו של לבייב ומושך את ההליכים. עם זאת, השופט נתן למולקנדוב ארכה נוספת של 14 יום להגשת כתב ההגנה.

בשבוע שעבר, בתום התקופה, משלא הוגש כתב הגנה, נעתר כבוב לבקשת לבייב למתן פסק דין בהיעדר הגנה. בנוסף, חייב השופט את מולקנדוב בתשלום 20 אלף שקל הוצאות משפט.

‏‏יצוין כי לפני כשנתיים הגיש ארנטרוי תביעה בסכום של 3.4 מילון שקל נגד מולקנדוב, שותפו לשעבר ב"לב התמר", בטענה כי הפר את הסכם השותפות ביניהם, לאחר שהוציא צ'קים ללא כיסוי בשם החברה וביצע מעשים לא חוקיים, שהובילו ב-2005 לשלילת רישיונה של החברה לנהל תיקי השקעות. ‏‎‎‏