ייצוגית: מועדון "הברקפסט" בת"א הציב שלט "מותר לעשן"

לביהמ"ש הוגשה בקשה לייצוגית ב-50 מיליון שקל כנגד מועדון ה"ברקפסט" בת"א, בטענה להפרה חמורה, בוטה ויום-יומית של החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית בהיקף של 50 מיליון שקל כנגד מועדון ה"ברקפסט" התל-אביבי, בטענה להפרה חמורה, בוטה ויום-יומית של הוראות החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון.

לטענת המבקשת, סיגל לביא-אלבז, עורכת דין מקריית חיים, המועדון "מצפצף" על הוראות החוק באופן גס ובוטה שאינו נתפס. "לא רק שאין הפרדה בין אזור ללא עישון ואזור עישון, לא רק שאין שלט האוסר על עישון - במקום קיים שלט 'מותר לעשן '", נכתב בתביעה.

לביא-אלבז טוענת כי היא עישנה בעבר אך לפני כשנה חדלה לעשן, ומאז היא סובלת כאשר מעשנים בסביבתה ומעדיפה שלא להריח את ריח העשן. לטענתה, לפני כחודש הגיעה עם בן זוגה לבילוי בתל-אביב, ולאור המלצות שקיבלה ממכרים בחרה לבלות ב"ברקפסט", אשר נחשב לאחד המקומות המבוקשים בעיר.

לדבריה, לאחר שהמועדון התמלא היא הזדעזעה למראה עיניה. לדבריה, היא הבחינה באנשים מעשנים לכל עבר, ולאור העובדה כי המקום בנוי כחלל אחד ללא כל הפרדה, עשן הסיגריות היה מצוי בכל פינה. כמו כן, על השולחנות ניצבות מאפרות, זאת בניגוד מוחלט להוראות הדין.

בנוסף, כאמור, במקום שיוצב במקום שלט האוסר על עישון - הוצב במקום שלט "מותר לעשן", המעודד עישון.

בבקשה צוין כי "מדובר בעישון מסיבי כולל סיגרים, ומסך עשן אופף כל חלקה במקום. כמו כן, לא זו בלבד שהמועדון אינו עושה דבר או חצי דבר על מנת למגר את תופעת העישון, בפועל עובדיו ומנהליו בוחרים שלא לקיים את הוראות החוק, שכן העובדים עצמם נוהגים לעשן במקום".