דש: מחיר יעד של 50 דולר לטבע; "2012 - שיא לקופקסון"

דש ברוקראז': "השוק מעניש את טבע יתר על המידה בגין הקופקסון עד כדי כך שאנו מאמינים כי מחיר המניה הנוכחי גוזר לפעילות זו שווי קרוב לאפס"

דש ברוקראז' פרסמו היום (ב') סקירה על מניית טבע בהמלצת "קניה" במחיר יעד של 50 דולר - גבוה בכ-26% ממחיר המניה הנוכחי. בדש מציינים כי מודל ה-DCF שלהם לוקח בחשבון שיעור היוון משוקלל של 8.6% ושיעור צמיחה פרמננטי של 2%.

"בראש ובראשונה, הסיכון המטריד ביותר הוא התממשות מהירה של כניסת התחרות הגנרית לקופקסון, עוד לפני שנת 2015", מציין ריצ'ארד גאסו, אנליסט הפארמה של דש. "הרגולציה שאמנם מעודדת שימוש בגנריקה מחד, עלולה מאידך להביא ללחץ מחירים ולירידה ברווחיות. כפי שציינו, עדיין לא ברור המתווה האסטרטגי של ההנהלה החדשה ומוטב כי אי הוודאות בנושא תסתיים כמה שיותר מהר".

עם זאת מציין גאסו כי "השוק מעניש את טבע יתר על המידה בגין הקופקסון עד כדי כך שאנו מאמינים כי מחיר המניה הנוכחי גוזר לפעילות זו שווי קרוב לאפס. גרסה גנרית לקופקסון לא צפויה עד 2015. ניסויי שלב III מראים כי ניתן להשתמש בקופקסון בתדירות נמוכה יותר ובמינונים גבוהים יותר. אם מהלך זה יזכה לאישור ה- FDA, הוא ירכך את ההשפעה של השקת קופקסון גנרי וייתכן ויעכב תחרות גנרית מהותית עד לשנת 2017. אנו מאמינים כי שנת 2012 תהיה שנת השיא במכירות תרופה זו".

בדש מעריכים כי "טבע ערוכה לצאת נשכרת מחלון ההזדמנויות בשוק הגנרי - טבע מסוגלת ואמורה למנף את מעמדה המוביל בענף על מנת להרוויח ממספר שיא של פקיעת פטנטים של תרופות עד שנת 2015. לפי IMS, תרופות גנריות יהוו כ-39% מסך שוק הפארמה בשנת 2015, לעומת כ- 27% בשנת 2010. בנוסף, חקיקה המעודדת מוצרים גנריים על חשבון אתיים וצמיחה מהירה של הפארמה בשווקים מתפתחים כמו סין, ברזיל, הודו, רוסיה, תורכיה ומקסיקו, צפויים לתרום לביצועי יתר של מוצרים גנריים על חשבון אתיים בעתיד הנראה לעין".