רכישת NextWave בידי AT&T "החזירה לחיים" תביעה נגדה

AT&T תשלם 600 מיליון דולר על NextWave ■ הכונס לפעילות NextWave בישראל מבקש לחייב את NextWave בהחזר חובות של כ-11 מיליון שקל

בסוף השבוע הודיעה AT&T על עסקה חריגה. ענקית הטלקום תשלם 600 מיליון דולר על רכישת NextWave האמריקנית, כאשר 50 מיליון דולר מהסכום יהיו תמורת רכישת השליטה בחברה וקבלת התדרים האלחוטיים שבידיה, והשאר תמורת תשלום חובות.

מי שינסה לנצל את השינוי במצבה של NextWave הוא עו"ד שאול קוטלר, כונס הנכסים לפעילות NextWave בישראל - חברת גו נטוורקס, שנרכשה על-ידי NextWave ב-2007.

קוטלר הגיש אמש (א') בקשה לבית הדין המחוזי בתל אביב, לחייב את NextWave בהחזר חובות של כ-11 מיליון שקל, בהמשך לכניסתה של גו נטוורקס להליך פשיטת-רגל לפני 4 שנים בדיוק, באוגוסט 2008.

הפעילות הישראלית, טוען קוטלר, תופעלה כ"סניף" של החברה-האם, ולכן כל החובות שנוצרו בעקבות כך, נשלטו ואמורים להיות ממומנים על-ידי NextWave. המעבר לידי AT&T, מעריך קוטלר, עשוי דווקא לסייע לגביית החוב.

גו נטוורקס עצמה הפסיקה להתקיים, ופעילותה והקניין הרוחני שלה נמכרו בתחילת 2009 תמורת כ-2 מיליון דולר לקבוצת משקיעים שכללה את קרן הון הסיכון אבולושין, כרמל ורניה, מנכ"ל נייס, זאבי ברגמן ויהושע לוינברג, ממקימי גילת.

החובות שנשארו מפעילות החברה בעבר כוללים בעיקר לספקים שונים, מעט לעובדים - שכן רובם קיבלו את פיצויי הפיטורים המלאים מביטוח לאומי - וכן עלויות שונות של הפירוק.

ההיסטוריה של NextWave היא חסרת מזל במיוחד. החברה הופרדה ב-1996 מחברת קוואלקום, רכשה תדרים אלחוטיים במיליארדי דולרים מהממשל האמריקני, נכנסה לחובות, פשטה רגל, ובאמצע העשור הקודם הצליחה להשתקם, ובעקבות כך גם ביצעה מספר רכישות, כולל זו של גו נטוורקס. אבל הפעילות לא התרוממה, ובמשך השנים הפסיקה NextWave לפעול בסקטור ציוד התקשור,ת מה שהביא לסיום חייה של גו נטוורקס.

NextWave נכנסה לתהליך רה-ארגון ארוך וקרסה אט-אט לתוך עצמה, עד שנשארה לבסוף עם פורטפוליו תדרים בלבד.