גט טקסי מאפשרת לנוסעים לשלם למונית ישירות מהסלולרי

העדכון של האפליקציה הישראלית מאפשר למשתמשים להכניס את פרטי כרטיס האשראי ולשלם באמצעותו על הנסיעה במונית ■ יש גם אפשרות לתשלום אוטומטי

חברת הסטארט-אפ הישראלית Get Taxi משדרגת את אפליקציית הזמנת המוניות ומאפשרת לשלם על המונית ישירות מהסלולרי. העדכון לאפליקציית המוניות מאפשרת להכניס את פרטי כרטיס האשראי פעם אחת בלבד ואז לשלם על כל נסיעה בלחיצת כפתור אחת, כשהחשבונית מגיעה ישירות למייל. כמו כן, קיימת אפשרות להגדיר תשלום אוטומטי על כל נסיעה מתחת ל-100 שקל, למשל. בדרך זו יוכל הנוסע לנסוע במונית, להגיע ליעד ופשוט לעזוב את המונית ללא צורך באינטראקציה מסוימת עם הנהג או עם הליך התשלום.

"מבחינתנו, מדובר במהפכה של ממש - השנייה בהשפעתה אחרי הקמת החברה עצמה", אומר מייסד-שותף ומנכ"ל החברה, שחר וייסר. "זה משלים את החזון שלנו לשנות את הדרך שבה אנשים נעים בתוך העיר. אנחנו רוצים להפוך את חווית המוניות שלנו לכך שהנוסע ירגיש שיש לו רכב פרטי עם נהג. זמינות גבוהה של מוניות, שמאפשרת לקבל מונית תוך 3 דקות, מאפשרת לנוע ממקום למקום בלי לחפש חנייה, להיכנס לרכב ממוזג מראש וגם לשמור על הסביבה", מוסיף וייסר. על אף שהתשלום מבוצע מכרטיס האשראי, וייסר מבהיר כי אין כוונה לגבות עמלה על ביצוע העסקה מהנוסע או מהנהג ועלות העמלה תהיה על חשבון החברה.

לפני חודשיים השלימה החברה סבב גיוס גדול של 20 מיליון דולר בהובלת המיליארדר לן בלווטניק, כשאליו הצטרפו שני מייסדי החברה, וייסר ורועי מור. בלווטניק השקיע בחברה גם בסיבוב הקודם, שהושלם ביולי אשתקד, אז השקיע 9.5 מיליון דולר. בסך הכול גייסה עד היום החברה כ-30 מיליון דולר.

וייסר ומור הקימו את GetTaxi ב-2010 מתוך מטרה ליצור מהפכה בשוק המוניות. הרעיון הוא לאפשר למשתמשים להזמין מונית ישירות מהסמארטפון שלהם ללא צורך להתקשר לתחנת המוניות. באמצעות אפליקציה ייעודית יכולים המשתמשים לראות היכן נמצאת המונית הכי קרובה, מי הנהג ותוך כמה זמן היא תגיע למקום הימצאו של המשתמש, שמזוהה באופן אוטומטי.

כיום פועלות באזור גוש דן כ-500 מוניות ו-50 נוספות החלו לפעול לאחרונה בירושלים. החברה מקפידה לערוך מדי שבוע סינון לנהגים על-פי הדירוג שקיבלו מהנוסעים באמצעות האפליקציה.

החברה מתכננת להמשיך ולשדרג את חווית הנסיעה במוניות שעובדות עם האפליקציה ולהציע לנוסעיה אינטרנט אלחוטי חינם במהלך הנסיעה במונית. אפשרות זו כבר קיימת באופן חלקי בפעילות החברה במוסקבה. מלבד הבירה הרוסית, החברה פעילה גם בלונדון ומתכננת כניסה גם לניו יורק.