פרשת הפדופילים ברשת: הוגש כתב אישום ראשון

ג', תושב ירושלים בן 57, מואשם בעבירות של ניסיון להטרדה מינית של קטין שטרם מלאו לו 15 וניסיון לביצוע מעשה סדום בנסיבות של אינוס

לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה הוגש הבוקר (ה') כתב אישום ראשון בפרשת הפדופילים ברשת, שנחשפה לפני 10 ימים. ג', תושב ירושלים בן 57, מואשם בעבירות של ניסיון להטרדה מינית של קטין שטרם מלאו לו 15 וניסיון לביצוע מעשה סדום בנסיבות של אינוס - כך דווח בגלי צה"ל.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים נגדו, וגם להסיר את צו איסור הפרסום החל על שמו.

החשודים בפדופיליה נעצרו לפני 10 ימים במסגרת מבצע משטרתי רחב-היקף. במסגרת המבצע חשפה שוטרת סמויה מעל ל-30 גברים, שהציעו דרך האינטרנט לילדים וילדות לקיים עמם קשר מיני.

בין החשודים - אגרונום, מתנדב המשמר האזרחי ואיש משרד הביטחון. כולם הופתעו בבתיהם, עליהם פשטה המשטרה. כתבי אישום נגד חשודים נוספים יוגשו בימים הקרובים.

"הם הציעו כסף ומתנות בניסיון לפתות אותי ואחר-כך קבעו פגישה במטרה לקיים יחסי מין", סיפרה השוטרת נ' לגלי צה"ל. "הדגשתי בשיחות איתם שאני רק בת 12 ואני מתביישת, אבל הם בכל זאת המשיכו. הם לא התביישו או התחזו לילדים - הם הציגו את עצמם כגברים".

מפקד מחוז המרכז במשטרה, ניצב בנצי סאו, מסר כי "מטרת המבצע היא להרתיע את הפדופילים ולהגביר את מודעות ההורים והילדים לסכנות שבאינטרנט".

לדבריו, מדובר במבצע חריג בהיקפו, מבחינת מספר החשודים. "כהורה לילדים צעירים אני פונה להורים לגלות מעורבות, דריכות וערנות למה שקורה במחשב האישי של הילדים שלכם", אמר.