פישר: נערכים גם לתרחיש של מתקפה על מתקני הגרעין באיראן; רוב המיסים החדשים - על העשירים

בראיון לתוכנית "אולפן שישי" בערוץ 2, חשף סטנלי פישר כי הבנק נערך לקראת מתקפה אפשרית ולמשבר כלכלי שעלול לפרוץ כתוצאה מכך ■ במהלך הראיון שיבח פישר את הצעדים שנקטו לאחרונה ראש הממשלה ושר האוצר

לא רק בלשכת ראש הממשלה ובמערכת הביטחון נערכים לאפשרות של תקיפה באיראן, אלא גם במערכת הכלכלית. בראיון בלעדי ל"אולפן שישי" אמר נגיד בנק ישראל סטנלי פישר: "האחריות העיקרית של כל מדינה זה לשמור על ביטחונה. אפשר לתאר מצבים של מלחמה רחבה שיהיה קשה מאוד להתמודד איתם. אנחנו נערכים למשבר גדול ולמצב ביטחוני הרבה פחות טוב".

במהלך הריאיון, התייחס פישר לסוגיות הבוערות שעל הפרק, ובראשן העלאת המסים וחבילת הגזירות הכלכליות שאושרה בכנסת לפני מספר ימים. "נתניהו ושטייניץ פועלים באופן מדוד", אומר הנגיד, ששיבח את פעולת השניים, "רוב המיסים יוטלו על השכבות הגבוהות יחסית, והרבה פחות על השכבות החלשות ומעמד הביניים".

יוון תביא לכדור שלג?

פישר ממשיך ומזכיר במהלך דבריו, שאנו יכולים לעמוד בקרוב בפני משבר כלכלי עולמי כמו זה שתקף את המשק בשנת 2008. "אם יוון תצא מגוש האירו וזה יגרום לכדור שלג, אנחנו נהיה בבעיה חמורה. משום שיהיה בעולם משבר פיננסי כמו ב-2008. אז זה יגרום לנו בעיות שאם נוכל להתמודד איתן, צריכים לנסות להיות במצב הכי טוב שאפשר".

"אמרתי בדיוק: מצב המשק טוב, הוא לא מצוין", הוסיף הנגיד, "זה מה שאמרתי וזה ממשיך להיות המצב. אנחנו מטפלים במשבר, כששר האוצר וראש הממשלה רואים את העתיד ומטפלים במשבר לפני בחירות - זו מדיניות אמיצה".

"אם צריך - נגביל את הבנקים"

לפני כחודש פורסם דוח מטעם בנק ישראל על התחרותיות בין הבנקים בישראל. הדוח, שנראה מעט "חלבי", לא צפוי להביא לשינוי בעיקר במחירי העמלות הגבוהים. "אנחנו מדברים עם הבנקים ואם הם לא יורידו את העמלות, אנחנו נעשה את זה", מבטיח פישר.

לסיכום, התייחס פישר לשמועות הבאות והולכות על סיום תפקידו. "אני ממשיך לשבת בכיסאות מסוג זה", אמר, "לפעמים גם לי קשה להבין מה אני עושה כאן אבל אין מה לעשות. אני ממשיך לעשות את התפקיד שלי".