הדיבורים על תקיפה באיראן גררו את אחד העם לירידות

הכשרה אנרגיה נחתכה בכ-36% ■ מלאנוקס זינקה 5.2% והפכה לחברה הרביעית בגודלה בבורסה - יותר מהחברה לישראל ■ ובינתיים בארה"ב: מדד S&P 500 זינק ב-7.6% בחודשיים האחרונים

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (א') בירידות שערים, ברקע לסוף שבוע יציב בוול סטריט, צלילה במניות הגז והדיווחים הבלתי פוסקים על תקיפה אפשרית באיראן בעתיד הקרוב. הכשרה אנרגיה ומודיעין צללו בעקבות חשיפת "גלובס" על כך שטרם נמצאו סימני גז בקידוח "מירה". (לסיפור המלא)

מדד ת"א 25 נעל את שבוע המסחר ביום חמישי בירידה של 0.27% לרמה של 1,107.26 נקודות. המנתח הטכני של "גלובס", זיו סגל, העריך שלמרות שיום המסחר האחרון בשבוע ננעל במגמה שלילית, הסיכוי להמשך העליות במדד גדלו במהלך השבוע האחרון לעומת השבוע שעבר.

"מהלך מעל 1,110 נקודות יחשב אישור חיובי וישחרר את תל אביב 25 לאותה תקופה ארוכה של עליות נאות שדיברנו עליה בפעם הקודמת", כתב סגל בסקירה השבועית שלו. "מהלך מתחת ל-1,095 נקודות יחשב סימן שלילי מאוד. ההערכה שלי היא שראוי להמשיך לשים את הכסף על הסיכוי לעליה".

השוק הישראלי ממשיך לדשדש בצל הרגולציה החונקת והסביבה הגיאו-פוליטית הלא פשוטה, כאשר בחודשיים האחרונים S&P 500 עלה ב-7.66% ואילו המעו"ף בכ-2% בלבד. לפי נתוני מיטב, בשבוע החולף נרשמו פדיונות של 55 מיליון שקל בקרנות הנאמנות המנייתיות.

נעבור לאירופה שם פרסם הבנק המרכזי האירופי ביום חמישי את הדוח החודשי שלו לגבי מצב הכלכלה והוריד את תחזית התמ"ג של גוש האירו ל-(0.3%-) לשנת 2012 לעומת (0.2%-) בתחזית קודמת. הבנק צופה צמיחה של 0.6% בשנת 2013 וצמיחה של 1.4% בשנת 2014. הבנק העלה את תחזית האינפלציה של גוש האירו לשנה הנכוחית ל-2.3%, ו-1.7% בשנת 2013, לעומת תחזית של 1.8% לשנת 2013.

במהלך השבוע הקרוב יפורסמו נתוני התמ"ג של גרמניה לרבעון השני כשעל פי התחזיות התמ"ג צפוי לצמוח ב-0.2% ברבעון השני לעומת הרבעון שקדם לו. הכלכלנים מודאגים שבחצי השני של השנה התמ"ג של גרמניה יתחיל להציג צמיחה שלילית מה שישפיע על מאמצי ההתאוששות של גוש האירו. גם בישראל יפורסם השבוע האומדן הראשון לצמיחת התמ"ג ברבעון השני של השנה.

בוול סטריט החל המסחר להתנהל ביום שישי בירידות שערים וזאת על רקע נתוני המסחר המאכזבים שפורסמו ביום שישי בבוקר ושהובילו לירידות שערים בבורסות אסיה ואירופה. המגמה התהפכה בוול סטריט דקות לפני נעילת המסחר וזאת לאחר פרסום הגירעון התקציבי בארצות הברית לחודש יולי שהצביע על ירידה של כ-60 מיליארד דולר בגירעון לרמה ל-69.6 מיליארד דולר לעומת גירעון של 129.4 מיליארד דולר בחודש יוני.

כאמור מה שהוביל לירידות שערים בבורסות אסיה ואירופה ביום שישי היו נתוני המסחר של סין מהם עולה כי העודף המסחרי במדינה התכווץ באופן מפתיע ביולי ל-25.1 מיליארד דולר לעומת 31.7 מיליארד דולר ביוני. ההערכות היו אופטימיות בהרבה - עלייה לעודף של 35.2 מיליארד דולר. הייצוא עלה ב-1% בלבד בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ואילו הייבוא צמח ב-4.7%, לעומת הצפי לעלייה של 8% בייצוא ו-7% בייבוא.

הכשרה אנרגיה ומודיעין במוקד

מניות הכשרה אנרגיה ומודיעין עמדו במוקד, לאחר שממידע שהגיע ל"גלובס" עולה כי עד כה לא התגלו בקידוח סימני גז משמעותיים, בניגוד לציפיות המוקדמות. על פי המידע, הקידוח הגיע לעומק של מעל ל-4,600 מטר, עומק שבו ציפו הגיאולוגים למצוא סימני גז משמעותיים. לפי הערכות, שכבת המטרה של הגז אמורה להימצא בעומק 4,000 עד 4,500 מטרים, כולל עומק הים. בסוף השבוע הגיבו החברות לפרסום בדיווח לבורסה בו הן טוענות כי הקידוח מתקדם לפי התוכניות, וכי הצפי על פי הערכת מפעיל (GGR) הוא להימצאות גז בעומק 4,800-5,000 מטר.

מניית חברת חיפושי הגז והנפט ATP קרסה ביום ו' בוול סטריט ב-72.5% בצל חשש מפשיטת רגל. העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי ATP תגיש בקשה לפשיטת רגל בימים הקרובים. לפי הדיווח, החברה מנהלת מו"מ להסדר חוב בהיקף של 600 מיליון דולר. לחברה יש זווית ישראלית מוכרת: היא שותפתה של ישראמקו התגלית הגז "שמשון", בה אמור להתפרסם דוח משאבים בשבועות הקרובים.

מי שדווקא בלטה היום בעליות היא מלאנוקס , שמזנקת והופכת לחברה הרביעית בגודלה בבורסה במונחי שווי שוק, תוך שהיא עוקפת היום את החברה לישראל .

טאואר סיכמה ביום חמישי את הרבעון השני של השנה עם עלייה של 21% בהכנסות ל-168.6 מיליון דולר לעומת 139.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי (non-GAAP) ברבעון השני הסתכם ב-45 מיליון דולר, או 2.08 דולרים למניה, המייצג שיעור רווח נקי של 27%, שיפור בהשוואה ל-28 מיליון דולר, או 1.42 דולרים למניה, המייצג שיעור רווח נקי של 20% אותו רשמה החברה ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן, מדובר בשיפור של 35% בהשוואה לרבעון הקודם בו רשמה החברה רווח נקי של 33 מיליון דולר, או 1.56 דולרים למניה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]