"כל האיומים מתגמדים מול איראן"

(עדכון) - ראש הממשלה בישיבת הממשלה: "כל האיומים שמכוונים היום נגד העורף הישראלי מתגמדים אל מול איום אחר, שונה בהיקפו, שונה במהותו"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ממשיך להתייחס הבוקר (א') לסוגיית התקיפה הישראלית האפשרית באיראן. בפתח ישיבת הממשלה השבועית אמר נתניהו כי "יש שיפור משמעותי ביכולותינו בהגנת העורף, גם בכיפות ברזל, גם בחץ, גם במיגון ומקלוט, וגם בהרתעה וגם בתחומים אחרים. אי אפשר לומר שאין בעיות בתחום הזה כי תמיד ישנן, אבל כל האיומים שמכוונים היום נגד העורף הישראלי מתגמדים אל מול איום אחר, שונה בהיקפו, שונה במהותו, ולכן אני חוזר ואומר: אסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני".

הממשלה אישרה: יורחבו סמכויות נתניהו

נתניהו ניצל את הישיבה על מנת להיפרד מהשר להגנת העורף, מתן וילנאי, שמסיים את תפקידו ועובר לשמש כשגריר ישראל בסין. "במשך עשרות שנים ממשלות לא השקיעו מספיק להגנת העורף. עידן הטילים התחיל ב-1991 במלחמת המפרץ, יש האומרים שהתחיל אפילו קודם לכן. אני חושב שיש שינוי גדול מאוד בתקופת הממשלה שלנו. הקמנו משרד נבדל לטפל בנושא הזה".

נתניהו המשיך: "אנחנו מקיימים ישיבות דו שבועיות יחד עם היועץ לביטחון לאומי ועוקבים צעד אחר צעד אחר צעדי השדרוג ההכרחיים להגנת העורף. אנו משקיעים מיליארדים בהגנת העורף, בכיפות ברזל, מערכות החץ, מערכות אחרות שמפותחות. אנחנו משקיעים הרבה מאוד כסף בהגנת מתקנים, מוסדות, בתים. אנחנו מתרגלים תרגילי מוכנות לתרחישים שונים בהגנת העורף. תרגיל כזה מתבצע גם היום. אנחנו משדרגים שדרוג יסודי מאוד את מערכות ההתרעה שלנו, שבהם ישראל היא מהמפותחות בעולם ועוד צעדים שלא אפרט כאן".

ראש הממשלה אמר כי בימים הקרובים יפעל למינוי מחליף לוילנאי "כדי שלא יהיה נתק בטיפול".

נתניהו עדכן את השרים כי שוחח בסוף השבוע עם מזכ"ל האו"ם על רקע הפרסומים כי בכוונתו לנסוע לטהרן ואמר: "אמרתי לו שעם כל הכוונות הטובות אסור לתת לגיטימציה למשטר שמפיץ אנטישמיות זוועתית, שלא ראינו כמוה עשרות שנים".