החשש מאיראן מקפיץ את הדולר ל-4.06 שקלים

הדולר היציג ננעל ב-4.04 שקלים - וממשיך להתחזק גם אחרי קביעת השערים היציגים ■ האירו היציג התחזק ל-4.992 שקלים ■ המשקיעים מקווים למהלכים מוניטאריים של בנקים מרכזיים בעולם

המסחר בזירת המט"ח התנהל היום (ב') בהיחלשות של השקל מול המטבעות המרכזיים בעולם. מול האירו נחלש המטבע הישראלי בכ-1.6% לשער של 4.992 שקלים, ואילו השטר הירוק התחזק מול השקל בכ-1% וננעל ב-4.041 שקלים. החשש מתקיפה באיראן מחליש את השקל, והדולר ממשיך להתחזק במסחר גם אחרי קביעת השערים היציגים.

ב-ATRADE מעריכים היום כי הדולר עשוי לפתוח את השבוע מעל רף ה-4 שקלים, וזאת על רקע החששות ההולכים וגוברים מתקיפה ישראלית את מתקני הגרעין באיראן: מבחינה טכנית, אנו מעריכים כי הנושא האיראני יפעיל לחץ על השקל בפתיחת השבוע החדש. פריצה ונעילה מעל ה-4 שקלים לדולר עשויה להוביל לזינוק אל עבר אזור 4.05 שקלים. היעד הבא שלנו לשבוע זה הינו 4.10 שקלים לדולר".

כלכלני פורקס טריידינג מציינים היום כי "הירידה בשבוע שעבר יצרה הזדמנות קניה מפתה מאוד בשקל מול הדולר, וגם העלייה האחרונה לא צריכה להרתיע את המשקיעים שיכולים בהחלט לבנות על פוזיציית טווח ארוך - פוזיציה שעליהם לצאת ממנה רק במידה ומקבלי ההחלטות יפסיקו לחלום בהקיץ".

המשקיעים בזירת המט"ח הגיבו היום לדיווחים המתגברים כי ישראל תתקוף באיראן. בתוך כך, ולאחר שנגיד בנק ישראל סטנלי פישר הבהיר כי בבנק מתכוננים למלחמה, מנסים מומחים לאמוד את ההשלכות הכלכליות שצפויות למשק בעקבות המהלך. הפעם, מומחים רבים סבורים כי תקיפה כזו צפויה לגרום לירידה חדה בהיצע הנפט ולהוביל לזינוק במחירי האנרגיה, להכביד על עלויות הייצור, לפגוע בהכנסה הפנויה ולהחמיר את ההאטה והמיתון העולמיים.

באירופה ממשיכים המשקיעים לקוות למהלך משמעותי של הבנק המרכזי האירופי (ECB), בדגש על רכישות אג"ח ממשלתיות (אשר עדיין תלויות באישור ממשלת גרמניה), לאחר שהבנק פרסם ביום ה' את תחזית הצמיחה שלו לגוש האירו - אשר ירדה לרמה שלילית של 0.3%, לעומת אומדן שלילי קודם של 0.2%.

באסיה, פורסמו נתוני צמיחה מאכזבים ביפן ברבעון השני של השנה, בעוד הממשל דיווח על צמיחה של כ-1.4% (שנתי), לעומת ציפיות האנליסטים בשוק לצמיחה של 2.3%, ולאחר צמיחה בשיעור של 5.5% ברבעון הראשון. זאת, על רקע ההאטה המשמעותית שפקדה את המדינה אשתקד, בעקבות אירועי רעידת האדמה שפקדו את המדינה במארס 2011.

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]