צמיחה מאכזבת ביפן: רק 1.4% ברבעון השני של 2012

זאת, לעומת ציפיות האנליסטים בשוק לצמיחה של 2.3%, ולאחר צמיחה בשיעור של 5.5% ברבעון הראשון ■ הצריכה הפרטית - הנמוכה ביותר מאז רעידת האדמה במארס 2011

נתוני צמיחה שדווחו הבוקר (ב') ביפן מצביעים על המשך התאוששות כלכלתה מרעידת האדמה שפקדה אותה בשנה שעברה בחודש מארס, אולם נראה כי הצמיחה המקומית נמצאת בהאטה - דבר המגביר את הסיכוי להתערבות מוניטארית של הבנק המרכזי במדינה.

ממשלת יפן דיווחה היום על צמיחה של כ-1.4% (שנתי) ברבעון השני של השנה, לעומת ציפיות האנליסטים בשוק לצמיחה של 2.3%, ולאחר צמיחה בשיעור של 5.5% ברבעון הראשון. זאת, על רקע ההאטה המשמעותית שפקדה את המדינה אשתקד, בעקבות אירועי רעידת האדמה שפקדו את המדינה במארס 2011.

בתוך כך, הצריכה הפרטית במדינה עלתה בשיעור הנמוך ביותר, מאז חתכו משקי הבית במדינה את הוצאותיהם לאחר רעידת האדמה (מארס 2011) - נתון, אשר פותח פתח להקלות מוניטאריות מצד הבנק היפני.

"הכלכלה היפנית יכולה לצפות למעט מאד מעבר לים, ולממשלה אין ברירה אלא לבצע התאמות פיסקאליות", סבור הירושי וטנבה, כלכלן בכיר ב-SMBC Nikko Securities. "הלחץ הפוליטי על הבנק המרכזי ביפן יגבר, ככל הנראה, בהנחה והדיפלציה במדינה תימשך".