הכשרה אנרגיה ומודיעין: הקידוח בסטייה - למטרת הגז

השותפות בקידוח "מירה" בדיווח לילי לבקשת הרשות לניירות ערך: מטרת הנפט נמצאת מערבה למטרת הגז ■ מבהירות: אין כל ודאות להימצאות "חולות תמר"

השותפות לקידוח "מירה" הכשרה אנרגיה ומודיעין פרסמו הלילה (ג') הבהרות לבקשת הרשות לניירות ערך, בעקבות מסיבת העיתונאים שערכו אתמול להבהרת המצב בקידוח.

על פי הדיווח הלילי, תוספת ה-4 מיליון שקל לתקציב הקידוח, כפי שדווח על ידי השותפות בדיווח על התקלה לפני 10 ימים, הוא לקידוח הגז בלבד. כמו כן, טכניקת הקידוח בסטייה, עליה הוחלט לאחר שצינורות הקדיחה נתקעו בפיר הקידוח, הינה למטרת הגז בלבד ולא למטרת הנפט.

עוד מבארות השותפות כי מטרת הנפט נמצאת מערבה למטרת הגז, וכי הקידוח למטרת הנפט, ככל שיוחלט לבצעו, יבוצע באמצעות אלטרנטיבות קידוח אחרות לאחר השלמת הקידוח למטרת הגז.

באשר להפרש בין עומקי המטרות החזויים של שכבות המטרה על פי הסקרים הסייסמיים לבין העומקים שדווחו על פי הערכות המפעיל, מעדכנות הכשרה אנרגיה ומודיעין כי מיקום המטרה בקידוח בסטייה הינו בנקודה עמוקה יותר מאשר היה אמור להימצא בקידוח המקורי.

בשירה התחתונה מציינות השותפות כי אין כל ודאות בדבר הימצאם של "חולות תמר" בעומקים של 4,800 עד 5,000 מטר, וכי גם אם הקידוח יגיע לחולות האמורים - אין כל ודאות כי יימצא בהם גז או חומר הידרוקרבוני אחר.

נזכיר כי אתמול קיימו השותפות מסיבת עיתונאים בהובלת מנכ"ל הכשרה אנרגיה אוהד מראני, בה הן הביעו אמון בקידוח, והסבירו כי תקלות בקידוחי אקספלורציה קורות - אך אין זה מונע מלהגיע לתגליות.