טאו: לאומי העמיד חוב של 155 מיליון שקל לפירעון מיידי

החברה שבשליטת אילן בן-דב חייב לבנק לאומי את הסכום בהלוואות וערבויות ■ חייבת למחזיקי האג"ח 310 מיליון שקל

על רקע המגעים להסדר חוב בחברה עם מחזיקי האג"ח, חברת טאו שבשליטת אילן בן דב מדווחת היום (ג') לבורסה כי בנק לאומי העמיד לפירעון מיידי את חובותיה של החברה, לאחר שלדבריו "קמו לבנק עילות להעמדת מלוא חוב החברה לפירעון מיידי".

טאו ובן דב חייבים לבנק לאומי כ-155 מיליון שקל שפרוסים במספר חשבונות בנק בהלוואות וערבויות. בימים אלה מתקיים מו"מ עם מחזיקי האג"ח לכיוון של הסדר חוב לסדרות ב' ו-ג' של טאו (סדרה א' אינה חלק מההסדר) לחוב בהיקף של 310 מיליון שקל.

בן דב מציע כי כנגד מחיקת החוב יקבלו המחזיקים שתי סדרות אג"ח חדשות בערך נקוב של 248 מיליון שקל, לפירעון בשנים 2015-2020, הקצאה של 15% במניות טאו חדשות ותשלום של 30 מיליון שקל במזומן.

החברה שבשליטת אילן בן דב נקלעה למשבר בשנת 2008, אך הצליחה לשרוד עד אשתקד, כשצירפה הערת "עסק חי" לדוחותיה הכספיים לרבעון השני. מאז החברה הולכת מדחי אל דחי, ואת הרבעון הראשון של השנה סיימה בהפסד של 18 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 125 מיליון שקל בשנת 2011 כולה.

סך ההתחייבויות שלה כ-630 מיליון שקל, ומרביתן מוצגות כהתחייבויות שוטפות, בגלל הזכות העומדת לנושים לדרוש פירעון מיידי. עד שיהיה הסדר חוב, אם בכלל, ניירות הערך של טאו ממשיכים לרדת: המניה נחתכה ב-80% בתוך שנה, האג"ח נסחרות בתשואה של אלפי אחוזים.