זירת המט"ח: הדולר יציב, האירו נחלש בהמתנה למדד

השער היציג של האירו מול המטבע הישראלי נקבע 4.953 שקלים, ירידה של כ-0.57% ■ היציג של הדולר נקבע על 4.033 שקלים, ירידה של 0.05% מול השקל

המסחר בזירת המט"ח ננעל היום (ד') תוך התחזקות קלה של השקל מול המטבעות המרכזיים, כאשר השער היציג של האירו מול המטבע הישראלי נקבע 4.953 שקלים, ירידה של כ-0.57%, והיציג של הדולר נקבע על 4.033 שקלים, ירידה של 0.05% מול השקל.

היום פורסם כי נמשכת הירידה בפעילות התעשיה. מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש יולי 2012 ירד ב-5.9 נקודות אחוז לרמה של 41.9 נקודות, המצביעה על התכווצות חדה בפעילות התעשייתית. כלכלני בנק הפועלים מעריכים כי המצב בעולם נותן את אותותיו על המשק המקומי, וקצב הצמיחה של המשק, שככל הנראה האט גם ברבעון השני של השנה, יאט עוד יותר בשנה הקרובה. "אנו מעריכים כי המשק הישראלי יתקשה למצוא בשנה הבאה מנועי צמיחה שיביאו לצמיחה גבוהה מ-2.5% בשנת 2013".

המשקיעים בזירת המט"ח מצפים לפרסום מדד המחירים לצרכן לחודש יולי, היום ב-17:30. לפי סקר "בלומברג" בקרב 10 אנליסטים מקומיים, צפוי המדד לעלות במתינות בכ-0.1%.

זאת, בנוסף לצפי כי נתוני הצמיחה שיתפרסמו מחר (חמישי), יעידו על צמיחה בקצב שנתי של 2.5% "בלבד" ברבעון השני של השנה, לעומת צמיחה של 2.7% ברבעון הראשון. מדובר בנתון נמוך מתחזיות הצמיחה של משרד האוצר (שם חלוקים לגבי התחזיות, אולם בינתיים נוקטים במספר הרשמי - 3.2%) ושל בנק ישראל (2.9%) לשנה כולה.

שני הנתונים הללו צפויים לדרבן את בנק ישראל להוריד את הריבית במשק הישראלי (העומדת על 2.25%) פעם נוספת, ואולי גם להתערב בשוק המשכנתאות - לאחר שאתמול פורסמו נתוני המשכנתאות של ב"י לחודש יולי - אשר הציגו תמונה מטרידה כשעלו לשיא חדש מאז קום המדינה: 4.9 מיליארד שקל בחודש. כעת, נראה כי הבנק עשוי לנקוט בצעדים נוספים כדי "לצנן" את שוק הנדל"ן, לאחר שכבר הבהיר כי על ממשלת ישראל להציע פיתרון מקיף לנושא.

בעולם, מעודדים המשקיעים מנתוני מאקרו שפורסמו אתמול בשווקים, אשר מיתנו מעט את הירידות בבורסות וול סטריט לקראת הנעילה. המכירות הקמעונאיות ליולי עלו בכ-0.8%, מעל צפי האנליסטים בשוק לעלייה של 0.3%, בעוד גם נתוני הצמיחה בגרמניה הצביעו על התרחבות התמ"ג בכ-0.3% ברבעון השני של השנה - מעל הציפיות בשוק.

[לטבלת ישראליות בעולם][לאתר המט"ח]