שחקני ה-NHL מוכנים לוותר על 465 מיליון ד' כדי למנוע שביתה

נמשך המו"מ על חידוש ההסכם הקיבוצי בליגת ההוקי קרח, שיקבע כיצד תתחלק עוגת ההכנסות השנתית של ה-NHL, השווה כ-3.3 מיליארד דולר

המאמצים למנוע שביתה ב-NHL תפסו תאוצה, לאחר שארגון השחקנים של ליגת ההוקי קרח הגישו אתמול (ג') להנהלת הליגה הצעה להסכם קיבוצי חדש.

לטענת ארגון השחקנים, ההצעה שלהם כוללת נתח מוקטן מההכנסות של הליגה שיילך לשחקנים, ונתח גדול יותר לתוכנית חלוקת הכנסות, שמסייעת לקבוצות שנמצאות במצוקה כלכלית.

דונלד פאהר, מנהל הארגון, טוען כי השחקנים מוכנים לוותר על נתח בגובה של 465 מיליון דולר מהכנסות הליגה בשלוש השנים הבאות. במידה והליגה תמשיך בקצב הצמיחה שלה, "ההפסד" של השחקנים על הנייר יוכל להסתכם ב-800 מיליון דולר בשלוש שנים. ההכנסות השנתיות של ה-NHL הגיעו בעונה האחרונה ל-3.3 מיליארד דולר, לפי ESPN. בהסכם הקיבוצי הנוכחי, הנתח של שחקנים מעוגת ההכנסות עומד על 57%.

ההסכם הקיבוצי הנוכחי של ה-NHL מסתיים ב-15 בספטמבר, והעונה החדשה מיועדת לצאת לדרך ב-11 באוקטובר.

ב-NHL עושים הכל כדי שהתסריט של עונת 2004/05 לא יחזור, אז בוטלה העונה כולה בעקבות הסכסוך הקיבוצי והשביתה שהתלוותה אליו. בעונת 1994/95 כמעט מחצית ממשחקי הליגה לא התקיימו בעקבות סכסוך דומה.

ליגת הספורט המקצוענית האחרונה בארצות הברית שבה לא הצליחו נציגי הליגה והשחקנים לחתום בזמן על הסכם קיבוצי מחודש היא ה-NBA, מה שגרם לקיצור העונה הקודמת (2011/12) ל-66 משחקים בלבד במקום 82.