שגריר ישראל בארה"ב: נתקוף גם אם זה רק ידחה הגרעין

"שנה, שנתיים, שלוש, ארבע שנים - זה הרבה זמן במזרח התיכון", כך אמר היום מייקל אורן ■ "בעבר פעלנו על פי ההערכה שאנו יכולים להשיג רק עיכוב"

ישראל מוכנה לתקוף את מתקני הגרעין של איראן, אפילו אם זה רק ידחה את יכולתה לייצר נשק גרעיני בכמה שנים, כך אמר היום (ד') שגריר ישראל בארה"ב מייקל אורן.

"שנה, שנתיים, שלוש, ארבע שנים - זה הרבה זמן במזרח התיכון. תראו מה קרה בשנה שעברה במובנים של שינויים פוליטיים", כך אמר היום אורן במסיבת עיתונאים של סוכנות הידיעות בלומברג בוושינגטון. "בשכונה שלנו, אלה חוקי המשחק. הדיפלומטיה לא צלחה, הגענו לצומת קריטי בו יש לקבל החלטות חשובות".

אורן ציין כי איראן היא האיום הגדול ביותר על ישראל, נוסף לאביב הערבי שהוליד את השינויים במצרים, סוריה ולהתקפות הטרור על אזרחי ישראל ברחבי העולם. "המצב בסוריה נפיץ ביותר", אמר אורן, והוסיף כי ייתכן וישראל תאלץ להתמודד עם שכנתה מצפון אף לפני עימות עם איראן. "השעון של סוריה מתקתק", כך הוא תאר את המצב.

אורן אמר כי ההערכות כי התקפה באיראן רק תעכב את פיתוח הגרעין אך לא תמנע אותו אינן רלוונטיות. "בעבר פעלנו על פי ההערכה שאנו יכולים להשיג רק עיכוב", אמר, וציין כדוגמה את המתקפה על עיראק ב-1981, שלטענתו יצאה בהתאם להערכה כי פיתוח הכור שם יעוכב בלבד.