מדוע מניית פלורסיטם נפלה 12.6% בוול סטריט ביום שישי?

מניית הביומד נפלה בחדות ובמחזור גבוה בוול סטריט והיא נחתכת גם היום בבורסה בת"א ■ האם דירוג גולשים באתר Motley fool הביא לצניחה חדה במניית הביומד?

מניית הביומד פלוריסטם נתכתה ב-12.6% ביום המסחר האחרון בוול סטריט ביום שישי, ונופלת כעת גם כ-9% בבורסה בת"א בגלל הארביטראז'. בניו יורק המניה ריכזה ביום שישי מחזור מסחר הגבוה כמעט פי 6 מממוצע המסחר במניה ב-3 החודשים האחרונים.

הנפילה במניה בוול סטריט באה ללא כל הודעה מצד החברה, והדבר השלילי היחידי שהשפיע לכאורה, הוא פרסום באתר הכלכלי Motley fool, לדירוג נמוך של מניית פלוריסטם ע"י הגולשים באתר.

הגולשים של Motley fool מדרגים את המניות לפי סולם של 1 עד 5 (1 = הגרוע ביותר, 5 = הטוב ביותר) שמצביע על ההערכות שלהם לביצועי המניה מול המדדים המובילים בוול סטריט. השירות באתר שמאפשר את הדירוג נקרא "caps", והוא משקלל כ-180 אלף גולשים באתר Motley fool.

ביום שישי באמצע יום המסחר, עד אז פלוריסטם נסחרה ביציבות יחסית, פורסם דירוג ה-caps, שנתן למניה את הדירוג הנמוך ביותר - 1. כ-18 משקיעים דירגו את המניה ו-94% מהם, שכונו ע"י האתר כ"כוכבים" (All-Star members), סברו כי פלוריסטם תניב תשואת חסר על מדד ה-S&P500 האמריקני.

לא ניתן לקבוע בוודאות כי זה הגורם הישיר לנפילת המניה, אבל מאז הפרסום ועד סיום המסחר פלוריסטם צנחה במחזור גבוה וכאמור ללא כל הודעה מצידה.