נכסים ובניין: ההכנסות עלו ל-189 מ' ש'; הרווח הנקי צנח

חברת נכסים ובניין מקבוצת אי.די.בי הציגה ירידה ברווח הנקי ל-26 מיליון שקל, שנבעה מעיתוי עדכון השווי ההוגן של בניין HSBC של החברה

חברת נכסים ובניין מקבוצת אי.די.בי מדווחת הבוקר (ג') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה, כשהיא מציגה עלייה בהכנסות וירידה ברווח הנקי לאור שינוי בעיתוי עדכון שווי נכסי החברה.

ברבעון השני הסתכמו רווחי החברה בכ-26 מיליון שקל, לעומת 92 מיליון שקל אשתקד - ירידה אשר נבעה מעיתוי עדכון השווי ההוגן של בניין HSBC של החברה, אשר התקיים אשתקד ברבעון השני, ואילו השנה עודכן כבר ברבעון הראשון.

הכנסות החברה מהשכרת נכסים הסתכמו ברבעון בכ-189 מיליון שקל, לעומת כ-132 מיליון שקל אשתקד. ההכנסות ממכירת דירות ומקרקעין הסתכמו ב-138 מיליון שקל, לעומת 55 מיליון שקל אשתקד. ה-EBITDA ברבעון הסתכם בכ-178 מיליון שקל לעומת 109 מיליון שקל אשתקד.

עוד דיווחה נכסים ובניין על הכנסות מעליה בשווי ההוגן של נדל"ן להשקעה - שהסתכמו ברבעון בכ-129 מיליון שקל, לעומת 135 מיליון שקל אשתקד. בחודש יוני 2012 עודכנו הערכות שווי לכלל הנכסים המניבים של הקבוצה בישראל, זאת עקב שינוי בתזרים המזומנים הצפוי לנבוע מהנכסים עקב היותם מושכרים בחוזים צמודי מדד ועליית המדד בשיעור של כ-1.6% ממועד עריכת השערוך הקודם, וכן עקב עלייה ריאלית בדמי השכירות הנגבים בנכסיה השונים של הקבוצה.

במארס 2012 עודכן השווי ההוגן של בניין HSBC בניו-יורק כמפורט לעיל וכן עודכן השווי ההוגן של בניין ברני'ס בשיקגו לסך של 155 מיליון דולר ארה"ב, בהתאם להערכות שווי שהוכנו על-ידי מעריך שווי בלתי תלוי בארה"ב. השווי ההוגן של בניין HSBC עודכן בשנת 2011 ברבעון השני של השנה. נתוני ההשוואה בסעיף ההכנסות מעליה בשווי ההוגן של נדל"ן להשקעה לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2012 לא כוללים את הרווח משערוך בניין HSBC בסך כ-139 מיליון שקל, אשר נכלל בסעיף חלק החברה ברווחי חברות מוחזקות.

במחצית הראשונה של השנה, הסתכם הרווח הנקי המיוחס בכ-237 מיליון שקל לעומת כ-114 מיליון שקל אשתקד. הכנסות ממכירת דירות ומקרקעין הסתכמו בכ-270 מיליון שקל, לעומת 126 מיליון שקל אשתקד. ההכנסות משכירות הסתכמו ב-392 מיליון שקל לעומת 254 מיליון שקל אשתקד.

ה-EBITDA הסתכם בכ-321 מיליון שקל במחצית הראשונה, לעומת 220 מיליון שקל אשתקד.

האמצעים הנזילים של הקבוצה הכוללים מזומנים, פיקדונות בבנקים ובטוחות סחירות הסתכמו בכ-2.573 מיליארד שקל, בעוד תזרים המזומנים הסתכם ב-200 מיליון שקל.

רפי ביסקר, יו"ר דירקטוריון החברה, אמר היום כי "הקבוצה סיכמה את המחצית הראשונה של 2012 עם גידול בכל הפרמטרים התפעוליים, שמירה על איתנות פיננסית גבוהה ורווח נקי של 237 מיליון שקל".

סגי איתן, מנכ"ל קבוצת נכסים ובניין, מסרה כי "תוצאות המחצית הראשונה של השנה הינן פרי של יישום אסטרטגיה ארוכת טווח המשלבת צמיחה טבעית ויציבה בתחומי הפעילות המרכזיים לצד ייזום וניצול הזדמנויות בארץ ובחו"ל".