ר"מ יוון מבהיר: אנו לא זקוקים לעוד כסף, רק לעוד זמן

ראש ממשלת יוון אנטוניס סמארס, בראיון ל"בילד" הגרמני: "אנו לא זקוקים לעוד כסף, נעמוד בהתחייבויות שלנו" ■ סמארס יפגוש היום ביונקר, ראש ועידת שרי האוצר של גוש האירו, בכדי לדחות הקיצוצים הממשלתיים בכמה שנים

ממשלת יוון לא זקוקה לעוד סיוע כספי, אבל כן זקוקה לזמן נוסף כדי להטמיע את הרפורמות הכלכליות שלה ולאזן את התקציב - כך אמר היום (ד') ראש ממשלת יוון אנטוניס סמארס, בראיון שהתפרסם בעיתון הגרמני "בילד", הבוקר.

סמארס פותח היום רצף של פגישות עם מנהיגי אירופה - ויפגוש בז'אן-קלוד יונקר, ראש ממשלת לוקסמבורג, העומד גם בראש ועידת שרי האוצר של גוש האירו. בסוף השבוע, צפוי סמארס לפגוש גם בקנצלרית הגרמנית מרקל (שישי) ובנשיא צרפת פרנסואה הולנד (שבת).

מטרת הפגישות: נסיון להגיע לפשרה בכל הנוגע לדחיית התחייבותיה של המדינה מוכת החובות, הכוללת דחיית קיצוצים בהיקף של 11.5 מיליארד אירו (שווי ערך לכ-5% מהתוצר הלאומי היווני) המיועדים להתרחש לפי התוכנית המקורית בשנים 2013-2014, כפי שסיכמה עם האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית.

אולם, עקב קשייה של יוון לעשות כן, סמארס מעוניין להאריך את תוכנית הצנע המדוברת - ולפרוס את הקיצוצים למשך 4 שנים, עד שנת 2016, תוך שאיפה להקטין את הגירעון הממשלתי בכ-1.5% תוצר כל השנה (לעומת יעד לקיטון של כ-2.5% בגירעון של שנה, תחת התוכנית הנוכחית).

"אנו לא זקוקים לעוד כסף, נעמוד בהתחייבויות שלנו. אבל עלינו להאיץ את הצמיחה כדי לצמצם את הגירעון בטווח הארוך", אמר סמארס ל"בילד". "אנו רוצים מעט אוויר לנשימה, כדי לאפשר לכלכלה להגדיל את הכנסות הממשלה - 'עוד זמן', לא אומר אוטומטית 'עוד כסף'".