אחרי מו"מ ארוך: קוואלקום רוכשת את דיזיין ארט ב-120-140 מ' ד'

ההתמקדות של דיזיין ארט הישראלית היא בתשתית, כלומר בהעברת התקשורת האלחוטית באופן יעיל יותר ברוחב פס גבוה בין התקני מחשוב ותקשורת לליבת הרשת

ענקית השבבים קוואלקום עתידה להודיע בימים הקרובים על רכישת הסטארט-אפ הישראלי, דיזיין ארט (DesignArt), שמפתח רכיבים לתשתיות תקשורת אלחוטיות. ההודעה תתפרסם לאחר תקופה ארוכה של מו"מ. ההודעה הרשמית לא תכלול כנראה את סכום הרכישה, שאינו מהותי עבור קוואלקום, אולם מדובר בסדר גודל של 120-140 מיליון דולר, סכום שתלוי כנראה באבני דרך שבהן תעמוד החברה הנרכשת.

קוואלקום, ספקית שבבי הסלולר הגדולה בעולם, נסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי כ-105 מיליארד.

דיזיין ארט הוקמה ב-2006 על-ידי עוז ברק (המנכ"ל), אסף טובול ואבישי מור. בחברה הושקעו כ-30 מיליון דולר לאורך השנים על-ידי הקרנות כרמל, מגמה ומוטורולה ונצ'רס. כמו כן, קיבלה החברה הלוואה מקרן פלנוס. ההתמקדות של דיזיין ארט היא בתשתית, כלומר בהעברת התקשורת האלחוטית באופן יעיל יותר ברוחב פס גבוה בין התקני מחשוב ותקשורת לליבת הרשת, מה שהפך לבעיה בתקופה בה חלק גדול מהצריכה של תכנים בטלפונים האלחוטיים מבוססת על וידיאו ומולטימדיה.

תחום פעילות חדש

זוהי אינה הרכישה הראשונה של קוואלקום בישראל, שמחזיקה מרכז פיתוח של כ-250 עובדים בחיפה. את המרכז בישראל מנהל איל בר דוד.

הרכישה הנוכחית תהיה כנראה חלק מפעילות חטיבת Qualcomm Atheros, שמבוססת על רכישת חברת אתרוס ב-2011 תמורת כ-3.1 מיליארד דולר.

אתרוס סיפקה לקוואלקום בעיקר פתרונות תקשורת בעולם שאינו סלולרי, כגון רשתות מקומיות, וכן מוצרי מחשוב ותקשורת לצרכן הסופי.

הרכישה תספק לקוואלקום-אתרוס חדירה לתחום חדש, שמבוסס יותר על תשתיות, שבו היא כמעט ולא פעילה.