כפי שנחשף ב"גלובס": אלקטרה צריכה סוגרת פעילות המחשבים

מחקה נטו כ-15 מיליון שקל בגין הפסקת הפעילות, ולכן הרווח הנקי צנח ברבעון השני ב-91% ל-1.8 מיליון שקל

אלקטרה צריכה , המשתייכת לקבוצת אלקו החזקות של גרשון זלקינד, מאשרת הבוקר את חשיפת "גלובס" אמש: "הנהלת החברה החליטה על הפסקת פעילות המחשבים, לרבות סגירה מיידית של הסניפים, הפסקת פעילות ההפצה לדילרים ולקוחות שונים, הפסקת הייבוא, פיטורי עובדים ומימוש הפעילות", כך מבהירה החברה בדוחות לסיכום הרבעון השני של השנה.

ההפסד בגין הפסקת פעילות המחשבים מסתכם במחיקה של 15.6 מיליון שקל (15.3 מיליון שקל נטו) והיא כוללת: מחיקת נכסים בלתי מוחשיים בגובה 13.8 מיליון שקל (13.1 מיליון שקל - הפחתת מוניטין ועוד 0.7 מיליון שקל - הפחתת קשרי לקוחות), 1.8 מיליון שקל הוצאות בגין סגירת סניפים.

הנהלת החברה מטילה חלק נכבד מכישלונה על הממונה על הגבלים עסקיים, פרופ' דויד גילה, שסירב לאשר בחודש מאי את רכישתה של חברת המחשבים "חיון הפצה". אלקטרה צריכה ביצעה לאחר מכן בחינה מחודשת של פעילות החברה-הבת אלקטרה מחשבים לרבות כדאיות המשך פעילותה.

בתחילה בוצעה תוכנית התייעלות ובהתאם למבנה התפעולי החדש של החברה החלה תהליך של מיזוג פעילות ההפצה בתחום המחשבים לפעילות ההפצה של כלל מוצרי הקבוצה. ההתייעלות לא עזרה כאמור, ולבסוף הוחלט לסגור את הרשת המונה 8 סניפים.

הפסקת פעילות המחשבים פגעה בשורת הרווח הנקי של החברה שדווקא רשמה שיפור בפרמטרים רבים ובמיוחד בהכנסות הודות לרכישת רשת אייס. את הרבעון השני סיימה בצמיחה של 30% ל-653 מיליון שקל, אך בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 1.8 מיליון שקל בלבד, צניחה של 91% לעומת הרבעון המקביל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת חיובי בהיקף של 39 מיליון שקל.

החברה מדווחת כי פעילות רשת "אייס אוטו דיפו" חזרה לרווחיות מייד לאחר רכישתה והניבה ברבעון השני הכנסות של כ-112 מיליון שקל ורווח תפעולי של כ-1.2 מיליון שקל.

יקי ודמני, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "ברבעון השני של 2012 נהנתה אלקטרה מוצרי צריכה לראשונה מהפעילות של רשת 'אייס אוטו דיפו', המתאפיינת ברווחיות גולמית גבוהה ביחס לענף מוצרי החשמל. מייד לאחר קליטת הפעילות של אייס, ביצענו בה שורה של צעדי התייעלות, לרבות סגירת סניפים מפסידים והקטנה משמעותית של הוצאות ההנהלה והכלליות והצלחנו להשיב את הפעילות לרווח תוך פחות מרבעון לאחר רכישתה. אנו ממשיכים ביישום תכנית הארגון מחדש ברשת, ופועלים כדי שתרומתה לרווחי אלקטרה ברבעונים הבאים תגדל.

במקביל, לאור החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים שלא לאשר את הרכישה של חברת 'חיון הפצה', ביצענו בחינה מחדש של כדאיות ההפעלה של 'אלקטרה מחשבים' ורשת החנויות והחלטנו להפסיק פעילות זו, דבר שפגע נקודתית בתוצאות הכספיות של הרבעון השני, אך יאפשר לנו ליהנות עתה משיעורי רווחיות גבוהים יותר של הפעילות המסורתית ושל רשת אייס.

למעשה הוסיף ודמני" החלפנו פעילות עם רווחיות נמוכה בפעילות רווחית ובכך גם הרחבנו את תחומי פעילותה של אלקטרה צריכה גם מחוץ לתחום מוצרי החשמל בלבד. הפעילות המסורתית שלנו, בתחומי מוצרי הצריכה והרשתות הקמעונאיות, רשמה צמיחה בהיקפיה, וזאת במיוחד הודות לגידול משמעותי של המכירות בתחום המזגנים. כך, הצלחנו להציג שיפור ברווח מפעולות נמשכות, הן ברבעון השני והן במחצית כולה, וזאת למרות הפיחות של השקל מול הדולר, שהסב לנו עלייה חריגה בהוצאות המימון.

אנו ממשיכים לפעול לפיתוח מנועי צמיחה חדשים עבור אלקטרה מוצרי צריכה כדי למצבה כגורם המוביל בישראל בתחומי פעילותה. בהמשך לרכישת המותגים 'ווירלפול' ו'דייקין', ולהשקה המוצלחת של פעילות ברי המים של 'אלקטרה בר', אנו מתחילים בימים אלה את הפעילות של פורטל הסחר המשותף עם ‏Ynet‏, ממשיכים בהטמעת רשת 'אייס אוטו דיפו', ופועלים לקידום העסקה לרכישת פעילות המיזוג הביתי של חברת איירוול, כדי לבצע קפיצת מדרגה עסקית באמצעות חדירה לשווקים הבינלאומיים".

אלקטרה מוצרי צריכה פועלת בשלושה תחומים: תחום ראשון- יבוא, שיווק, מכירה והפצה של מוצרי צריכה חשמליים, לרבות מזגנים, מוצרים "לבנים", מוצרי אלקטרוניקה ברי מים ועוד. בין המותגים שהחברה משווקת: "אלקטרה", "אלקו" ,"אלקטרה בר", "פיליפס", "מילה", "ווירלפול" "סאוטר" "ליבהר" ו"דייקין". תחום שני- רשתות שיווק קמעונאיות, באמצעות הפעלת הרשתות "מחסני חשמל", "שקם אלקטריק", ו"סנסור"; תחום שלישי- "עשה זאת בעצמך" באמצעות הפעילות של רשת "אייס אוטו דיפו".