התמ"ת משיק תוכנית לעידוד תלמידים לצריכת כחול-לבן

עשרות אלפי תלמידים ילמדו השנה שחברת טבע, טנק המרכבה, עגבניות שרי, תוכנת ICQ ודיסק און קי - הם כולם סיפורי הצלחה של התעשייה הישראלית

משרד התמ"ת משיק תוכנית לימודים חדשה לתלמידי ישראל בניסיון להרחיב את המודעות לצריכה של תוצרת מקומית: החל משנת הלימודים החדשה, שתיפתח בשבוע הבא, יקיים המשרד, בשיתוף חברה חיצונית ששכר, סדנאות לימוד מיוחדות לתלמידי כיתות א' עד י"ב בהשקעה שהיקפה כ-1.5 מיליון שקל.

במשרד התמ"ת אמרו היום (ה') ל"גלובס" כי התוכנית תשים דגש על חשיבות הצריכה של תוצרת כחול-לבן למשק, ובמסגרתה ייחשפו לתכנים אלה כ-70 אלף תלמידים בכ-150 בתי-ספר בארץ. סדנאות כאלה יתקיימו גם במסגרת פעילויות של תנועות הנוער.

דור של צרכנים מודעים

בין הדגשים של התוכנית החדשה, האדרת התעשייה הישראלית תוך הבלטת כמה עובדות שיש בהן כדי לעורר גאווה מקומית: התלמידים ישמעו ממנחי הסדנאות כי חברת התרופות טבע, טנק המרכבה, עגבניות שרי, תוכנת המסרים המיידיים ICQ, טפטפות להשקיה ודיסק און קי - כולם סיפורי הצלחה של התעשייה הישראלית.

"הילדים ובני-הנוער צריכים להיות גאים בתוצרת הישראלית ולבחור להעדיף אותה על פני מוצרים מיובאים", הסביר סמנכ"ל משרד התמ"ת וראש מטה כחול-לבן, ינון אלרועי. "נסביר להם במסגרת התוכנית כי ככל שנגביר את הביקוש למוצרים הישראלים - נמנע אבטלה ומעבר של הון אנושי למדינות אחרות.

"נתוני האבטלה החדשים, שמצביעים על שיא שלילי ב-3 השנים האחרונות, נותנים משנה תוקף לצורך בתוכנית כזאת מקיפה, ואולי אף בהרחבתה. לא נטיף להם שצריך לקנות מוצר ישראלי בכל מחיר. נכניס להם את זה לתודעה, כדי שבבוא העת הם יחפשו לצד המוצר המיובא גם את הישראלי".

מודע לעובדת היותם כוח קנייה קטן, אלרועי סבור כי התלמידים הם עדיין קהל יעד רלוונטי לתוכנית. "יום אחד הם יהיו צרכנים, ואנחנו רוצים שהם יהיו מודעים ונבונים. כרגע הם חוזרים הביתה ומטמיעים את התכנים והמסרים שאליהם הם נחשפו גם בקרב ההורים. יש להם כוח השפעה עצום".