אנליסטים: צפו לזינוק במניות בעקבות חילוץ ספרד

כריס וויל, מנהל השקעות ב-Iveagh: החילוץ יכריע את הכף לטובת רכישות אג"ח על ידי ה-ECB, שבתורן ילחצו את תשואות איגרות החוב הממשלתיות כלפי מטה ויזינקו את המניות

הידיעה בדבר חילוץ אפשרי של ספרד עשויה לתמוך בשוק המניות - כך סבור כריס וויל, מנהל השקעות ב-Iveagh, בריאיון שהעניק ל-CNBC ביום רביעי. "הכדור נמצא עכשיו במגרש של ספרד", ציין.

דבריו של וויל נאמרים על רקע הדיווח של CNBC מאתמול בערב, אשר גורס כי ספרד מנהלת מו"מ עם מובילי המדיניות הפיננסים בגוש האירו, בנוגע לתנאים שיהיה עליה למלא כדי לקבל חבילת חילוץ מלאה. לפי הדיווחי, החילוץ ימתקד בשני שלבים - בשלב הראשון, קרן החילוץ האירופאית (EFSF) תרכוש אג"ח ספרדיות בהנפקות הראשוניות, ובשלב השני הבנק המרכזי האירופי ירכוש אג"ח של ספרד גם בשוק המשני.

לדעתו של וויל, בעוד הבנק המרכזי האירופי "מתלבט" אם להתערב בשוקי האג"ח המשניים לרכוש איגרות חוב ממשלתיות של ספרד ואיטליה, הודעה רשמית של ספרד על בקשה לחילוץ - תכריע את הכף, ותיאלץ את ה-ECB לבצע רכישות שילחצו מטה את עלויות החוב הממשלתיות באירופה, ויזנקו את שוקי המניות.

"המשבר ידחוף את השווקים קדימה", סיכם וויל. "פרמיית הסיכון בשוק המניות אטרקטיבית ביחס לשוק האג"ח, וכרגע אנו דובקים בפרמיית סיכון בינונית בהקשר הזה".