מסתמן: וינשטיין יסגור את תיק החקירה נגד אריאל שרון ובניו

כך מסתמן, בעקבות דיונים אינטנסיביים שהתקיימו בשבועות האחרונים בפרשת "סיריל קרן" אצל פרקליט המדינה משה לדור, ובעקבות חוסר ראיות מספיקות בתיק

תיק החקירה נגד ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ובניו עמרי וגלעד, בפרשת "סיריל קרן", עומד בפני סגירה. כך מסתמן, בעקבות דיונים אינטנסיביים שהתקיימו בשבועות האחרונים בתיק זה אצל פרקליט המדינה, משה לדור. ההחלטה הסופית בפרשה תתקבל על ידי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שעתיד להורות על סגירת התיק, ככל הנראה בשל חוסר ראיות מספיקות. סגירת התיק נגד בני משפחת שרון תביא לסיומה את הפרשה לאחר 11 שנות חקירה, שטופלה על ידי שלושה יועצים משפטיים לממשלה.

במרכז פרשת "סיריל קרן" נחקר חשד ללקיחת שוחד בהיקף של מיליוני דולרים על ידי בני משפחת שרון, בהעברה כספית לחשבון הבנק של "חוות שקמים" שבבעלות המשפחה. על פי החשד, השוחד הועבר באמצעות איש העסקים היהודי דרום-אפריקאי סיריל קרן, שעמו היתה לשרון האב היכרות עוד מימי מלחמת העצמאות, ואולם קרן שימש על פי החשד איש קש, ומקור הכסף הוא איל-ההון האוסטרי מרטין שלאף.

בפברואר 2011 סיימה המשטרה את חקירתה בפרשה. חוקרי יאח"ה, בראשות תנ"צ נחום לוי, הודיעו כי נמצאה תשתית ראייתית המאפשרת להעמיד דין את גלעד ועמרי שרון, בעבירת תיווך לשוחד. עם זאת, המשטרה הדגישה בהודעתה כי התשתית הראייתית אינה שלמה, נוכח הקשיים שבהם נתקלה המשטרה באיסוף הראיות, ובפרט במסגרת חיקורי הדין שביקשה לבצע במדינות זרות. המשטרה נמנעה מלגבש עמדה בשאלה האם ממצאי החקירה מובילים למסקנה שגם נגד אריאל שרון עצמו, התגבשה תשתית ראייתית להגשת כתב אישום.

לאחר התמוטטותו של אריאל שרון בינואר 2006, ונוכח ההערכה שמצבו הבריאותי לא יאפשר את העמדתו לדין בכל מקרה, החליט בפברואר 2006 היועץ המשפטי לממשלה דאז, מני מזוז, כי חקירת הפרשה תימשך כסדרה. זאת, בשל האינטרס הציבורי המובהק בבירור החשדות הנחקרים עד תום, בין היתר בשל זהות המעורבים והיקף הכספים שהועברו לפי החשד.