העלאת המלצה לאפי פיתוח: "השוק מתעלם מהפוטנציאל"

בנק ההשקעות הרוסי Uralsib מעלה המלצה ל"החזק" ומציין כי הדיסקאונט המשמעותי בין שווי הנכסים לשווי השוק יעורר התעניינות מצד המשקיעים ■ מציין כי השווי הנוכחי מפחית במידה ניכרת את החשש מסיכונים מאקרו-כלכליים

מניית אפריקה מרכזת בחודש האחרון עניין שלילי רב בבורסה בת"א על רקע אזהרת הרווח לתוצאות הרבעון השני. עם זאת, נראה כי מצב העניין ברוסיה לא כל כך שלילי. אתמול (ב') העלה אחד מבנקי ההשקעות הגדולים ברוסיה, Uralsib, את המלצתו למניית אפי פיתוח , החברה הבת המרכזת את פעילות הקבוצה ברוסיה, ל"החזק".

על פי האנליסטים ב-Uralsib, הדיסקאונט המשמעותי בין שווי הנכסים של אפי פיתוח לשווי המניה יכול לעורר התעניינות מצד המשקיעים, המחפשים נכסים מוערכים בחסר עם משוואת סיכון-סיכוי אטרקטיבית.

עוד מציינים ב-Uralsib כי ה-NAV המתואם של החברה מתעלם בצורה ברורה מהפוטנציאל להגדלת דמי השכירות מהנדל"ן המסחרי של החברה, בעיקר מקניון AFIMALL ומרכז העסקים החדש "אקווה-מארין 3". נקודות אלה עולות, לדעת האנליסטים, על האפשרות הפוטנציאלית להתנהלות לא נכונה של החברה או סיכונים מאקרו-כלכליים.

אפריקה צפויה לדווח היום או מחר על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני, כאשר על פי אזהרת הרווח האמורה, היא צפויה לרשום הפסד של כ-800 מיליון שקל בגין הפחתות שווי של נכסים במוסקבה.

מניית אפי פיתוח עלתה אתמול בבורסת לונדון ב-1.7% ושמרה על יציבות בשבוע האחרון - שבוע שבו אפריקה ירדה ב-14% והשלימה התרסקות של 45% מתחילת אוגוסט.