קרביץ לא הניחה לעובדת לשבת - ותפצה ב-12 אלף שקל

השופט דורי ספיבק קיבל את טענת העובדת כי היא נאלצה לשבת במהלך עבודתה על ארגזי קרטון שבהם נארז נייר מדפסות, או לעמוד על רגליה לאורכן של משמרות עבודה ארוכות

רשת קרביץ לציוד משרדי תשלם פיצוי בסך 12 אלף שקל לעובדת בחנות הרשת בהרצליה, מאחר שלא ניתנה לה האפשרות לשבת במהלך עבודתה. כך פסק היום (ג') בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב.

השופט דורי ספיבק קיבל את טענת העובדת, רויטל גבאי, כי היא נאלצה לשבת במהלך עבודתה על ארגזי קרטון שבהם נארז נייר מדפסות, או לעמוד על רגליה לאורכן של משמרות עבודה ארוכות.

השופט ציין כי באפשרות לשבת על ארגזי הקרטון לא היה כדי למלא אחר חוק הזכות לישיבה לעובדים ככתבו, ועם זאת ציין כי "יש לראות לדעתי פחות בחומרה התנהלות מעביד המאפשר לעובדיו לשבת, גם אם לא על כיסא כמצוות החוק, לעומת מעביד האוסר באופן מוחלט וקטגורי על עובד לשבת כאורך כל המשמרת".

חוק הזכות לישיבה בעבודה (שכונה גם חוק הקופאיות), הקובע כי על מעסיק לספק לכל עובד מקום ישיבה אושר בכנסת בשנת 2007 וזכה לפרסום רב. על פי החוק "מושב לעבודה" צריך שיהיה "במצב תקין בעל משענת גב, מותאם בצורתו, במבנהו ובממדיו לעובד ולעבודה המבוצעת".

העובדת הועסקה בחנות קרביץ בהרצליה במשך כ-14 חודשים שלאחריהם התפטרה מעבודתה. בתביעה שהגישה לבית הדין האזורי לעבודה באמצעות עו"ד אלכסנדר ספינרד, טענה העובדת, בין היתר, כי היא התפטרה בשל הרעה מוחשית בתנאי עבודתה בכך שלא מונתה למנהלת החנות בה עבדה, ובשל הפרת זכותה לשבת במהלך העבודה. כן עתרה לפיצוי פיטורים, לפיצוי על אי ביצוע הפרשות לפנסיה ולזכויות נוספות שלא שולמו לה לטענתה.

בית הדין, קיבל, כאמור, את טענתה של העובדת כי הופרה זכותה לשבת במהלך העבודה אך דחה את מרבית רכיבי תביעתה האחרים.

יצוין כי נציגת הציבור בבית הדין לעבודה, ענת שחר, סברה כי לאור העובדה שהמוטיבציה של העובדת להגשת התביעה נגד קרביץ הייתה שהיא לא קודמה לתפקיד מנהלת החנות, מגיע לה פיצוי של 6,000 שקל בלבד, בגין הפרת זכותה לשבת במהלך העבודה. קרביץ יוצגה בידי עו"ד ארנון לנדה.