ספורטאי אמריקאי, רוצה להיות עשיר? אל תבחר בפוטבול

ה-NFL היא אמנם הליגה הכי מכניסה בעולם, אבל רק 35 שחקנים בה ירוויחו מעל 10 מיליון דולר בעונה הקרובה ■ ב-NBA הכמות עומדת על 56 שחקנים

ה-NFL נחשבת לליגה הפופולרית והעשירה ביותר מבין ענפי הספורט המקצועניים בארה"ב. עם הכנסה שנתית של 9.5 מיליארד דולר בשנת 2012, היא מדורגת הרבה (23% יותר) מעל ליגת ה-MLB שנחשבת לשנייה במדד הפופולאריות והעושר, והרחק (120% יותר) מה-NBA המדורגת שלישית מבחינת הכנסה.

אבל שכר השחקנים בליגת הפוטבול לא מרקיע שחקים בהשוואה לליגות אחרות. להיפך: כשזה מגיע לשכר שחקנים - ליגת הפוטבול הופכת לליגה הרבה פחות מתגמלת מליגות הבייסבול והכדורסל האמריקניות. על-פי "פורבס", בעונה הקרובה רק 35 שחקנים ירוויחו שכר של מעל 10 מיליון דולר ב-NFL. כהשוואה, ב-NBA (ליגה עם הכנסה של 4.3 מיליארד דולר ב-2010/11) ישחקו בעונה הקרובה 56 שחקנים עם שכר בן 8 ספרות. ב-MLB נהנים העונה 89 שחקנים משכר של 10 מיליון דולר ומעלה.

יותר מזה, אם לוקחים המועדון האקסקלוסיבי "20 מיליון דולר פלוס", הרי שבכל ליגות הספורט האמריקניות יש 17 שחקנים שמשתייכים אליו העונה, אבל אפילו לא אחד מהם הוא מה-NFL. בליגת הבייסבול, 14 שחקנים מרוויחים העונה 20 מיליון דולר או יותר, ובנוסף עוד 3 שחקני NBA.

הליגות הכי מפנקות
 הליגות הכי מפנקות

המרוויח הגדול ב-NFL העונה הוא דווייט פריני מאינדיאנפוליס קולטס, שישתכר 19 מיליון דולר. בחתך של כל הליגות המקצועניות בארה"ב, השכר של פריני מדרג אותו בסביבות המקום ה-25 בלבד.

יש לציין כי ה-NBA היא לא רק הליגה שמשלמת את השכר הגבוה ביותר לשחקנים, היא גם הליגה שמייצרת הכי הרבה מולטי-מיליונרים לאורך השנים. ביחד עם ההחתמות האחרונות שנערכו בקיץ, יש לאורך ההיסטוריה לא פחות מ-70 שחקני NBA שסיימו או יסיימו את הקריירה עם שכר מצטבר של יותר מ-100 מיליון דולר. במקום הראשון בשכר המצטבר מדורג קווין גארנט מבוסטון סלטיקס, שב-17 השנים שלו בליגה יגרוף 328 מיליון דולר; במקום ה-70 (והאחרון) מדורג אנדריי קירילנקו, הפורוורד הרוסי, עם שכר כולל של 101 מיליון דולר.