המכירות הקמעונאיות ביפן ירדו ביולי לשפל של 8 חודשים

נתון המכירות הקמעונאיות ירד בכ-0.8% בהשוואה לאשתקד ובכ-1.5% בהשוואה ליוני ■ בשוק ציפו לירידה של 0.1% בלבד

בזירת המאקרו באסיה, פורסם מדד אמון הצרכנים בדרום קוריאה, אשר ירד לרמתו הנמוכה ביותר מאז משבר הסאב-פריים ב-2008, וכן נתון המכירות הקמעונאיות לחודש יולי ביפן, שירדו בכ-0.8% בהשוואה לאשתקד - הירידה הראשונה בנתון מזה 8 חודשים.

הירידה בנתון המכירות הקמעונאיות ביפן הייתה חדה יותר מהצפי בשוק, כאשר אנליסטים ציפו לירידה של כ-0.1% בלבד בחודש יולי. בהשוואה לחודש יוני, ירדו המכירות בכ-1.5%, כך לפי נתוני משרד המסחר ביפן.

החולשה המתמשכת בצריכה הפרטית וכן ביצוא, תקשה על הממשלה היפנית להימנע מצמיחה שלילית ברבעון השלישי של השנה - כך מעריכים כלכלני בנק אוף אמריקה וקרדיט סוויס בתחזיות עדכניות.

"צפו לירידה בהוצאה הפרטית ברבעון הרביעי, לאור הפסקת הסבסוד של רכישות רכבים", אמר מסימיצ'י אדקי, מנהל השקעות ב-JP מורגן בטוקיו. ממשלת יפן מעניקה סובסידיות לרכישת רכבים חסכוניים בדלק בהיקף של 274.7 מיליארד ין (3.5 מיליארד דולר), אולם כסף זה עלול להיגמר בקרוב.