"הירושה" שדייויד בלאט השאיר לדינמו מוסקבה

סוכנות הספורט האמריקנית אנטרספורט מנהלת מאבק משפטי בפיב"א נגד הקבוצה הרוסית בגין העמלה עבור החתמתו של דייויד בלאט ב-2008/09

סוכנות הספורט האמריקנית אנטרספורט (Entersport) מנהלת מאבק משפטי ארוך מול קבוצת הכדורסל דינמו מוסקבה, בניסיון לקבל כספים המגיעים לה בעקבות החתמתו של דייויד בלאט בקבוצה בעונת 2008/09. בלאט, שמתחיל את העונה השלישית שלו כמאמן מכבי ת"א, אימן בדינמו לפני שזו קרסה כלכלית.

במסגרת ההליך המשפטי פנתה אנטרספורט למוסד לבוררות של פיב"א, ודרשה לקבל את העמלה המגיעה לה - 150 אלף אירו - בעקבות החוזה שסידרה לבלאט ברוסיה בעונת 2008/09. כמה הרוויח בלאט בקבוצה? נהוג בחוזים כגון אלו כי העמלה הנגבית משקפת 10% משווי החוזה.

במסגרת ההסכם שנחתם בין הצדדים, נקבע כי עבור החוזה של בלאט בקבוצה הרוסית, תשלם דינמו עמלה של 150 אלף אירו לסוכנות האמריקנית בשישה תשלומים בין ספטמבר 2009 לפברואר 2010. במסגרת אותה עסקת חבילה ייצגה אנטרספורט שחקן נוסף שהגיע עם בלאט באותה עונה, ירוסלב קורולב, עבורו היתה אמורה הקבוצה הרוסית לשלם לאמריקנים עמלה בגובה 35 אלף אירו.

בעקבות מצוקה כלכלית אליה נקלע דינמו, היא נמנעה מתשלום העמלות: עבור בלאט היא שילמה עמלה של 10,000 אירו מתוך 150 אלף אירו, ועבור קורולב שילמה 5,000 אירו במקום 35 אלף. בימים האחרונים פסק המוסד לבוררות של פיב"א נגד הקבוצה הרוסית, וחייב אותה לשלם את לאנטרספורט את מלוא העמלה עבור החוזים של בלאט וקורולב - בסך הכל 170 אלף אירו ובנוסף 5% ריבית. בנוסף חויבה דינמו בהוצאות של 9,200 אירו לאנטרספורט עבור הוצאות הבוררות.

בחודשים האחרונים נרשמו מספר פניות של חברות ייצוג אמריקנית למוסד לבוררות של פיב"א בגין אי תשלום דמי הניהול. כך למשל חויבה בימים האחרונים הקבוצה הבסקית קאחה לבוראל לשלם על-ידי המוסד לבוררות של פיב"א לשלם 177,875 אירו לסוכנות השחקנים האמריקנית אסיסט ספורטס (Assist Sports), אחרי שהתנערה מתשלום עמלת הסוכן של דייויד לוגאן. לוגאן חתם בקיץ האחרון במכבי ת"א.