הערב: הפגנה בכיכר ספרא בי-ם בדרישה לדיור בר-השגה

סיעת ירושלמים במועצת העיר תקיים היום ב-17:30 הפגנה בכיכר ספרא בבירה, בדרישה להקצות 20% מרובע עסקים חדש בעיר לדיור בר-השגה

סיעת ירושלמים במועצת העיר תקיים היום (ה') ב-17:30 הפגנה בכיכר ספרא בבירה, בעת שמועצת העיר תדון בתכנית להקמת רובע עסקים חדש בכניסה לירושלים, בדרישה להקצות 20% מהמתחם לדיור בר השגה.

לאחרונה אישרה עיריית ירושלים את תכנית הרובע החדש בכניסה לעיר, הכוללת 12 גורדי שחקים שיוסיפו שטח של כמיליון מ"ר בנוי לעיר. סיעת ירושלמים בראשות רחל עזריה דורשת לבנות במתחם גם 2,000 יח"ד שמחירן לא יעלה על מיליון שקל.

עזריה מסרה כי "הדרישה שלנו היא פשוטה וסבירה: לבצע שינוי בתכנית כך ש-20% ממנה יוסבו לדיור בר השגה. גיבשנו יחד עם אנשי מקצוע חלופה הגיונית, שמאפשרת לעירייה לבנות 800,000 מ"ר של עסקים ומסחר, ובו בעת מאפשרת להקצות 200,000 מ"ר לדיור בר-השגה, באופן שייצור 2,000 דירות ראויות שמחיר כל אחת מהן יהיה נמוך ממיליון שקלים".

סיעת ירושלמים תעלה את הדרישה הזו כהצעה לסדר היום בישיבת מועצת העיר ירושלים הערב, בזמן מועד ההפגנה.

עזריה הוסיפה כי "פרויקט הכניסה לעיר הוא פרויקט בסדר גודל לאומי שמהווה הזדמנות נדירה לעירייה לקדם את נושא הדיור למשפחות צעירות, ואנחנו קוראים לראש העיר לנצל את ההזדמנות ולא למוסס את מחאת הצעירים."