השוק הסיטונאי: יחסי סלקום-בזק ממשיכים להחריף

סלקום דורשת ממשרד התקשורת להורות לבזק למסור לה מידע על מבנה הרשת שלה ■ יחד עם זאת, סלקום מסבירה: "אנחנו רציניים בעניין השוק הסיטונאי, המטרה שלנו לסכם, אבל לא יכולים בלי לתכנן כאשר היא מסרבת להעביר לנו מידע"

היחסים בין סלקום לבזק בכל הקשור לשוק הסיטונאי ממשיכים להחריף. ל"גלובס" נודע כי השבוע שלחה סלקום מכתב למשרד התקשורת ובו היא דורשת ממנו להפעיל את סמכותו ולכפות על בזק למסור לה מידע הנוגע למבנה הרשת שלה, כולל פירוט של מיקומים של רכיבים שונים ברשת. המכתב נושא אופי של תלונה ומשתמע ממנו שהפערים בין החברות לשאלת השוק הסיטונאי גדולים.

למרות המכתב, בסלקום מנסים בימים האחרונים לנסות ולהקטין את המתיחות עם בזק ולא מן הנמנע שדרגים בכירים יותר בחברה ייכנסו למעורבות במו"מ כדי לנסות ולהגיע להבנות שיאפשרו להתקדם על ההסדרים בשוק הסיטונאי.

בסלקום מעניקים משקל רב לנושא השוק הסיטונאי אך משהו במו"מ שקשור כנראה לפער בציפיות או להשקפות השונות כיצד התחרות בשוק הקווי צריכה להתנהל, משבשת את היכולת של החברות לתקשר ביניהן בצורה הולמת ומכאן - שהדרך לפנייה למשרד התקשורת כדי שיכפה על בזק להעביר נתונים על מבנה הרשת תוך כדי המו"מ, נתפסת בבזק כניסיון נוסף להביא לתקיעת המו"מ.

למרות זאת, בסלקום מבהירים כי הבקשה לנתונים על הרשת של בזק, הוא נושא שבלעדיו הם לא יכולים לתכנן את כניסתם לשוק הקווי באופן שבו הם מתכננים. סלקום, כפי שנחשף ב"גלובס", רוצה לסכם מו"מ על ארבעה מרכיבים של השוק הסיטונאי מראש: השירות הבסיסי להעברת אינטרנט כפי שקורה היום פחות או יותר באמצעות ספקיות האינטרנט, התחברות פיסית לארונות התקשורת של בזק עם סיבים, שימוש בתעלות של בזק להעברת סיבים וסעיף רביעי הוא הסכם על נושא התמסורת.

בזק מסרבת לדון עם סלקום על הסעיף הרביעי בטענה שמדובר בסעיף שאינו מהווה חלק מהשוק הסיטונאי. בנוסף הציעה בזק להתחיל בסיכום הדרגתי של השירותים ולא להכניס את כל הסעיפים למו"מ, אבל סלקום חוששת מאד מפני מצב שסיכום על סעיף אחד בלבד יחייב המשך המו"מ בעתיד בתנאים פחות טובים.

בשולי הדברים נציין כי סלקום דרשה מהמשרד שיפעיל את סמכותו גם כלפי הוט ויורה לה למסור פרטים על הרשת שלה, אם כי המצב עם הוט הרבה יותר מסובך ומורכב משום שהוט לא מוכנה להיכנס למו"מ עם פרטנר וסלקום על מבנה השוק הסיטונאי ונראה ששם המצב קרוב למשבר שייאלץ את משרד התקשורת להתערב.