מופז: "מחיר הבנזין בישראל יגיע תוך זמן קצר ל-10 שקלים"

יו"ר האופוזיציה הבוקר בראיון לגלי צה"ל: "נתניהו לחוץ, לא ממוקד, מאבד שליטה. המעשים שלו לאחרונה מלמדים שהוא איבד את עשתונותיו"

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שאול מופז, הגיב הבוקר בראיון לגלי צה"ל לדיווחים האחרונים על תקיפה אפשרית באיראן ושיתוף הפעולה עם ארה"ב.

מופז אמר כי "ישראל בעת הזאת לא תוכל לבדה לשנות אסטרטגית את תוכנית הגרעין של איראן וזה גם עלול להביא עלינו מלחמה קשה. צריך לתת לאמריקנים להוביל את הנושא הזה".

- נפגשת עם ראש הממשלה לאחרונה.

"נתניהו לחוץ, לא ממוקד, מאבד שליטה. המעשים שלו לאחרונה מלמדים שהוא איבד את עשתונותיו. המציאות שנוצרה במדינת ישראל היא של משבר כלכלי עמוק ותחושה של ערב מלחמה. ראש הממשלה מגלה מיום ליום שהוא איבד את האמון של ראשי מערכת הבטחון, של נשיא ארה"ב ושל הנשיא פרס. יש פה אבדן עשתונות ופשיטת רגל מנהיגותית".

- מצבו הנפשי מעורער?

"אני ראיתי אדם מאוד מאוד לחוץ ולא רגוע".

- יכול להיות שיש לו סיבה אמיתית להיות לחוץ.

"אין שאלה לגבי גודל האחריות. יש שאלה לגבי שיקול הדעת. יש כאן מצב מורכב אבל אי אפשר להכניס את המדינה לסחרור מסוכן. יש קשר ישיר בין זה לעליית יוקר המחייה. יש לכך השלכות מרחיקות לכת על הכלכלה. נתניהו נתן לאזרחי ישראל שי לחג בדמות עלייה דרמטית במחירי הדלק".

- יכול להיות שנתניהו ושטייניץ מגלים אחריות ושומרים על התקציב.

"צריך לשאול איך הגענו למצב הזה. עד לאחרונה דיברו על מציאות כלכלית הרבה יותר טובה. זאת מדיניות של טלאי על טלאי ושוב מעמד הביניים והזוגות הצעירים נפגעים. תרשום - מחיר הבנזין בישראל יגיע תוך זמן קצר ל-10 שקלים לליטר. גל הפיטורים נמצא מעבר לפינה והוא יגיע בגדול מיד אחרי החגים".