ספורטאים מולטי-מיליונרים: יותר בגולף, הרבה פחות בטניס

רק 11 טניסאים הכניסו במהלך הקריירה שלהם יותר מ-20 מיליון דולר; 38 גולפאים רשמו הכנסה זהה במהלך השנים; אז באיזה ענף יחידים יותר משתלם לשחק?

ההודעה של אנדי רודיק על פרישה מטניס אחרי היו.אס אופן, העלתה שוב את הדיון: באיזה ענף יחידים הסיכוי להפוך למולטי-מיליונר גדול יותר - טניס או גולף?

רודיק, שהכניס 20.5 מיליון דולר במהלך הקריירה מפרסים כספיים בטורנירים, הוא אחד מרשימה מצומצמת של 11 טניסאים בלבד שהצליחו לרשום הכנסות של מעל 20 מיליון דולר (את הרשימה מוביל רוג'ר פדרר עם 73.4 מיליון דולר).

ומה קורה ‏בגולף? שם הכניסה של טייגר וודס לענף שינתה אותו לנצח, והצמיחה עשרות מולטי-מיליונרים בעשור האחרון. לא פחות מ-38 גולפאים רשמו במהלך הקריירה הכנסה של מעל 20 מיליון דולר, כשמעל כולם טייגר עם 99.8 מיליון. קרוב ל-150 גולפאים הכניסו במהלך הקריירה מעל 10 מיליון דולר מפרסים כספיים בטורנירים לעומת 41 טניסאים בלבד.‏

איפה ההבדל הגדול בכל זאת לזכות הטניס? בנשים. 9 טניסאיות הרוויחו במהלך הקריירה מעל 20 מיליון דולר (ראשונה סרינה וויליאמס עם 38.1 מיליון דולר), לעומת גולפאית אחת בלבד - אניקה סורנסטאם השבדית עם 22.5 מיליון דולר.