וידויו של ברוקר: "פרשתי כי הבנתי שפגעתי בלקוחות"

רבים מאלה שעובדים בוול סטריט עוברים תהליך שבו הם מבינים בהדרגה כי מה שנחשב ל"השקעות חכמות", בהרבה מקרים מתגלה כהשקעות טיפשיות ■ ג'ורג' בראון, ברוקר לשעבר בוול סטריט, חושף את האמת על המקצוע

מומחים מקצועיים מציינים כי רבים מאלו שעובדים בוול סטריט עוברים תהליך שבו הם מבינים בהדרגה כי מה שנחשב ל"השקעות חכמות", בהרבה מקרים מתגלה כ"השקעות טיפשיות". אותם מומחים, מציינים כי מנהלי ההשקעות והברוקרים בוול סטריט לומדים כי ההמלצות שלהם אינם מתיישבות בקנה אחד עם האינטרס של הלקוחות שלהם.

ברגע שהם מבינים זאת, הם נאלצים להתמודד עם שתי אופציות: 1. להמשיך ולהמליץ ללקוחות את אותן המלצות גרועות, שמצד אחד יגרמו להם למפח נפש וירוקנו את חשבון הבנק שלהם, ומצד שני ינפחו את חשבון הבנק של אותם מנהלי השקעות. 2. מאידך, הם יכולים לשנות את הדרך שבה הם ,עושים עסקים", כאשר המחיר שהם ישלמו יהיה משכורת ובונוסים נמוכים יותר.

אחד מאלה ששינה את דרכו הוא ג'וש בראון, ברוקר לשעבר בוול סטריט שכעת מתרכז בכתיבת בלוג פיננסי בשם "The Reformed Broker". בראון עבד בוול סטריט במשך 10 שנים, במהלכם הוא צבר ניסיון גם כאשר "השוורים דהרו" וגם בעיתות משבר ומפולות. בזמנים טובים, כאשר אנשים עשו הרבה כסף, בראון טען כי הדיסנוננס של אותם מנהלי השקעות וברוקרים היה "מטושטש". אך כאשר הגלים התגברו והזמנים נעשו קשים, "אתה מגלה מי שוחה בעירום", הוא מצטט את האמרה המפורסמת של באפט.

"כברוקר שכיר, אתה אמור לקנות נכסים בכסף של הקליינטים שלך, ואם אתה לא עושה זאת הם פשוט מושכים את הכסף", הוא אומר בראיון ל- The Daily Ticker. לכן, בתקופות קשות יותר, כאשר רמת הסיכון עלתה והשקעה במניות לא הייתה השקעה חכמה, הוא נאלץ להמשיך ולקנות ללקוחות מניות ולטענתו השתדל לבחור את המניות ה"הכי פחות גרועות".

אז מתי הוא החליט "לחזור בתשובה"? לאחר קריסת השווקים ב-2008, בריאן הבין כי למעשה הוא פוגע בלקוחות ע"י כך שמכר להם מניות שהוא לא באמת חשב שכדאי להם לקנות. בעקבות ההבנה הזו, בריאן פרש מחברת הברוקרים שבה הוא עבד והחל להיות יועץ פיננסי בחברת Fusion Analytics. בתפקיד זה, לדבריו, האינטרסים שלו ושל הלקוחות תואמים יותר.