הרשות השנייה: עלייה בהשמעת נשים ברדיו "קול ברמה"

‎באחרונה הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד התחנה בטענה לאפליית נשים לכאורה

הרשות השנייה ביצעה ברבעון האחרון מעקב פרטני אחר השמעת נשים בתחנת הרדיו הדתית "קול ברמה". זאת, בעקבות תלונות על אפליית נשים בתחנה. לטענת הרשות, בחודשי הבדיקה נרשמה עלייה במספר השמעת הנשים בתחנה.

בשבוע שעבר הוגשה נגד התחנה בקשה לתביעה ייצוגית לבית המשפט המחוזי בירושלים, בסך של 140 מיליון שקל, בגין הדרת נשים. התביעה הוגשה על-ידי עמותת "קולך" - עמותה של נשים דתיות שנוסדה במטרה להוביל שינוי בנושא שוויון מגדרי בקהילה הדתית בישראל.

בתביעה נטען, בין היתר, כי נשים המעוניינות להגיב על שידורים נאלצות להסתפק במענה קולי שבו הן יכולות להשאיר הודעה, אך אינן יכולות להשמיע את קולן מעל גלי האתר.

מנגד טוענים ברשות השנייה כי מהמעקב שביצעו באחרונה עולה כי נשים דווקא מושמעות בכל שידורי התחנה. עוד מציינים ברשות כי בין החודשים מאי ליולי השנה עלו לשידור 140 נשים בתוכניות המיועדות לנשים, בתוכניות לקהל הרחב, בפינות מיוחדות של דברי נשים ובשידורי האקטואליה של התחנה.

מהרשות נמסר עוד כי "מועצת הרשות השנייה קבעה כי התחנה נדרשת להגביר את היקף הכללת נשים בעלות מומחיות ונושאות תפקיד ציבורי בתוכניות האקטואליה ובתוכניות הכלליות ביוזמתה. המועצה תמשיך לעקוב באופן הדוק ומוגבר על יישום החלטה זו".

לדברי גורם ברשות, "אם המגמה הזאת לא תימשך, לא בהכרח נאשר את לוח התוכניות של 2013".

מרדיו "קול ברמה" נמסר בתגובה: "המספרים מדברים בעד עצמם. אנו שמחים כי גוף בלתי תלוי כמו הרשות השנייה מפריך את טענתה השקרית של עמותת 'קולך' כי בתחנה עלו מאז יישום ההסדר 4 נשים בלבד".