לקראת המיזוג: רביב וסטפק ירכשו מניות דש איפקס

השניים מתכוונים לרכוש מניות בשיעור של עד 2% מההון של דש איפקס (כל אחד) ■ כך עולה מדוחות דש איפקס שפורסמו ביום שישי האחרון

אילן רביב, מנכ"ל בית ההשקעות מיטב, ואבנר סטפק, סגן יו"ר מיטב, מתכוננים לרכוש מניות של דש איפקס לקראת המיזוג בין שתי החברות.

השניים מתכוונים לרכוש מניות בשיעור של עד 2% מההון של דש איפקס (כל אחד). כך עולה מדוחות דש איפקס שפורסמו ביום שישי האחרון.

אילן רביב צפוי להתמנות למנכ"ל החברה הממוזגת ובינתיים מונה המנכ"ל לשעבר של דש איפקס, קובי לוינסון, שהחליף את ידין ענתבי שהודיע על רצונו לפרוש.

במסגרת המיזוג יתמנה צבי סטפק ליו"ר פעיל במשרה מלאה של מיטב, לצד אלי ברקת, בעל השליטה בדש-איפקס, וכן יכהן כיו"ר ודירקטור בחברות בנות נוספות. בדש-איפקס מועסקים כ-440 עובדים, ובמיטב 420 עובדים. לפי הערכות, כרבע מהעובדים, כולל חלק מהמנהלים, יפוטרו ויעזבו.

כזכור, בסוף מאי השנה נחתם הסכם המיזוג בין דש איפקס למיטב, מה שייצור את ההשקעות השני בגודלו בישראל שינהל נכסים בהיקף של יותר מ-100 מיליארד שקל. בעלי מניות מיטב יקבלו 45% מזכויות ההצבעה בחברה הממוזגת. המיזוג מתבצע בדרך של החלפת מניות ודש תחזיק 55% מהגוף הממוזג.

בית ההשקעות מיטב דיווח ביום שישי על תוצאותיו. מיטב רשם רווח נקי של כ-5.5 מיליון שקל ברבעון השני של 2012, עליה של כ-6% לעומת הרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד, שהסתכם בכ-5.2 מיליון שקל, ועלייה של כ-108% בהשוואה לרווח הנקי ברבעון הראשון של השנה, שהסתכם בכ-2.6 מיליון שקל.

הכנסות בית ההשקעות הסתכמו ברבעון השני בכ-87.5 מיליון שקל, ירידה של 7.3% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד, שהסתכמו ב-94.4 מיליון שקל, וכמעט ללא שינוי בהשוואה לרבעון הקודם. הרווח לפני מס ברבעון השני הסתכם ב-10.4 מיליון שקל, לעומת 10.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

העלייה ברווח הנקי ברבעון השני הושגה, בין היתר, בעקבות ירידה בשיעור ההוצאות התפעוליות מסך ההכנסות, בזכות נקיטת צעדי התייעלות.

דש איפקס דיווח על הפסד של כ-4 מיליון שקל ברבעון לעומת רווח של כ-32 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות הסתכמו בכ-110 מיליון שקל לעומת כ-131 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה מקורה מתחום תעודות הסל בשל הרבעון השני אשתקד שהיה חריג לטובה וכן מירידה בהכנסות מתחום קופות הגמל בעקבות ירידה בהיקף הנכסים המנוהלים ודמי הניהול הנגבים מהם.