"המחירים הנוחים של המניות בישראל ימשכו משקיעים זרים"

ניר סעאת מאינפיניטי סבור שהשוק כבר תמחר את עודף הרגולציה, וממליץ בעיקר על מזרחי טפחות והפועלים

המשק בישראל אינו ממצה את פוטנציאל הצמיחה שלו, אולם לטעמי המצב אינו גרוע כפי שהוא משתקף בתשואות המדדים ובתחושה הכללית שרווחת. עם זאת, העננה האירנית שמרחפת מעל המשק מעיבה על שוק ההון המקומי, וההשפעות הפסיכולוגיות מקשות לכמת את המצב". כך אומר ניר סעאת, מנהל השקעות באינפינטי.

לדברי סעאת, שחוזר להתארח השבוע במדור, מסתמן כי עודף הרגולציה בארץ יצר אתגרים עסקיים לא פשוטים לחברות בארץ, אולם להערכתו עודף זה מתחיל למצות את עצמו. "בהינתן מכלול הנתונים ולאחר שמשקללים את הסיכון מול הסיכוי, אזי השוק בישראל מאוד מעניין ומספק הזדמנות השקעה עם פוטנציאל מהותי לטווח הבינוני ומעלה".

סעאת טוען כי בשבועות האחרונים אנו עדים להתאוששות במחירי המניות, במקביל לתשואה בירידות אג"ח של החברות בישראל.

33% לטובת השקעה במניות

"אם מגמה זו תימשך היא תשפיע לטובה על שוק המניות, ואני לא פוסל את האפשרות שרמת המחירים האטרקטיבית תגרום למשקיעים זרים להקדים את המקומיים ולהגדיל החזקות במניות". לכן, סעאת ממשיך להקצות נתח גדול יחסית מהתיק לטובת האפיק המנייתי (33%) על רקע "המחירים הנמוכים השוררים בשווקים והיעדר אלטרנטיבה כלכלית ממשית".

סעאת ממשיך להקצות את רוב ההחזקה המנייתית לטובת השוק המקומי (20%), עם דגש על מדד ת"א 25, שכן להוציא מספר מצומצם של מניות המדד נמצא ברמה נמוכה מאוד, וכן כי מצב המשק בישראל טוב יותר לעומת מקביליו בעולם. הוא ממשיך להמליץ על סקטור הבנקים, ומתמקד במניות הפועלים ומזרחי טפחות, שמיוני האחרון, עת התארח סעאת במדור, איבדו כ-2% כל אחת.

"השוק בארץ די זול. מזרחי טפחות הוא הבנק עם התוצאות הטובות ביותר בארץ, והוא צפוי להתחיל לחלק דיבידנדים הרבה לפני הבנקים האחרים", הוא אומר, "פועלים הוא בנק טוב יחסית, עם תשואה דו ספרתית על ההון". עוד מציין סעאת כי הבנק הבינלאומי הפתיע לטובה, ולכן גם הוא מומלץ להשקעה.

סעאת ממשיך להמליץ על מניית אבנר יהש, שמאז הסבב הקודם איבדה כ-9% מערכה. לדבריו, סקטור הגז אמנם תנודתי, אולם גם בעל פוטנציאל גבוה. הבחירה שלו באבנר יהש נעשתה הודות לפיזור המאגרים שלה.

עדיפות לשוק האמריקני

באשר לאפיק המנייתי בחו"ל (13%), סעאת ממשיך להקנות עדיפות לשוק האמריקני (9%), אך מקצה כשליש ממנו לטובת השוק האירופי (4%) תוך התמקדות במניותיהן של חברות לאומיות שסבלו מהמצב ביבשת.

אולם הנתח המשמעותי בתיק נשאר לטובת אג"ח קונצרניות (38%), תוך הותרת את החלוקה הפנימית באפיק על כנה: 25% לטובת אג"ח צמודות ו-13% לטובת אג"ח שקליות, בדגש על מח"מ קצר של 3-3.5 שנים.

במקביל, ממשיך סעאת להמליץ על אג"ח חברה לישראל סדרה 7, אשר נסחרת כעת בתשואה של 3.5%, ועל אג"ח שופרסל ב', אשר נסחרת בתשואה של 3.2%.

"האג"ח של שופרסל נסחרת במרווח יפה של 3% ובמח"מ קצר, מה שהופך אותה לאטרקטיבית", הוא אומר, "החברה עוברת תהליך והופכת לתחרותית יותר, מה גם שהתוצאות הרבעוניות שלה היו טובות מהמצופה".

בנוסף, סעאת ממליץ על אג"ח בי קומקיוניקשיין סדרה ב', אשר נסחרת כעת בתשואה של 14%, אך במינון מוגבל: "מדובר באופציה קצת יותר מסוכנת, משום שהחברה תלויה כולה על דיבידנדים מבזק, ולכן חשוב להשקיע בה באופן מבוקר. עם זאת, אני מאמין שלאור התשואה הגבוהה, הסיכוי הולם את הסיכון".

25% מהתיק מקצה סעאת לטובת אג"ח ממשלתיות: 12% לטובת אג"ח שקליות במח"מ קצר של 3.5, ו-13% לטובת אג"ח צמודות ארוך לתקופה של 4.5-5 שנים. עוד הוא מציין, כי למרות העלאות המיסים, ובראשן המע"מ, האינפלציה ב-12 החודשים הקרובים צפויה לעמוד על 2.5%-2.4%.

את 4% הנותרים סעאת ממשיך להקצות לטובת נזילות לצורך ניצול הזדמנויות. "הרכב התיק אמנם עלול לגרום להפסד בטווח הקצר, אבל ניתן לדעתי לנצל את המצב לבניית תיק איכותי עם פוטנציאל ראוי לעתיד", הוא מסכם.

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

תיק ההשקעות
 תיק ההשקעות

מה עשו ההמלצות
 מה עשו ההמלצות